Börja sminka mig igen?
Hej jag är en tjej som sminkade mig jättemycket från 12 till 15 års ålder, nu är jag 19 och har inte sminkat mig sen jag var 15.
Skulle vilja börja sminka mig igen fast bara så jag ser fräschare ut inte så det syns så mycket, har ni något tips på vad som skulle passa? till exempel några bra produkter man kan använda… jag har ljus hy och är mellanblond med blåa ögon.
tacksam för svar!
Har tyvärr inga bra tips, men att tänka på om du inte vill stödja djurplågeri är att titta efter smink som ej är testat på djur 👍

Lite mascara och ögonskugga kanske?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tänkte på något som gör att huden ser bättre ut och kanske något till ögonen och ögonbrynen
Gå in på tikei, kanske. Deras foundation gör så att huden ser ut som sammet, och dem finns i massa olika färger!
Mvh Shy och Hannah
#0 Då skulle jag tipsa dig om att använda en BB-cream. Den täcker ju inte så mycket utan fräschar upp huden bara. Och ett bra puder till det. Jag använder en BB-cream i färgen light, ett puder från Isadora, Tri brow från makeup store till ögonbrynen och rouge. Ser väldigt naturligt ut och inte så tungt :)
#4 Ska tilläga att det är mineralsmink.
Mvh Shy och Hannah
Jag tycker också du ska testa BB-cream. :) Jag använder det + ett bra puder från MAC. Man känner sig fräsch eftersom sminket inte är så tungt och känns inte som en foundation. Jag glömmer till och med att jag har det på mig. xD
Sen kanske bara en mascara och ögonbrynspenna? Det är inte särskilt mycket, men det gör verkligen skillnad! Mascara ser fräscht ut om jag får säga det själv och det framhäver ögonen. Om man använder lagom mängd såklart :)
vad föredrar ni för färg på mascara? en del tycker brunt är bättre än svart eftersom de är mindre "tung" färg
Jag föredrar brunt. Det blir nog snyggt till dina blåa ögon också. :)
Jag föredrar svart mascara, men jag har brunett och har en lite mörkare hudfärg. Du kan ju köpa en brun och en svart, och ha den bruna till vardags och den svarta till fest. Jag hade nog köpt en BB-creme eller en lätt foundation, ett puder att sätta det med, rouge och mascara. Kanske en concealer också.
Johanna - Instagram
jag brukar ta en svart maskara på över frans rötterna oche en genom skilning maskara på hela fransen. jag tar också puder i t zonen och ett bronzer