Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 4870 ggr
Djurälskaren87
0

köpa pärlblond mot gula skiftningar i hår?

hej, jag blekte mitt hår igår och det blev ljusblont med gula skiftningar(sebild) tror ni jag kan köpa moods pärlblond och ta bort gulaskiftningarna? isåfall hur länge skall jag ha i det så det inte blir grått/blått?

skall jag ha en kvart i utväxten och fem min övriga håret?

tacksam för tips!

Djurälskaren87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så

[Glitterregn]
0

Fråga inne på kicks/frisör som är utbildade för sådant så att det blir rätt. Jag har frågat flera gånger inne på kicks och dom är supersnälla och hjälper gärna till :)

Charlott_
0

Blekning ska aldrig tipsas efter tid. Du ser när de har blekts till de resultat du vill ha. Använd hätta och blek inte allt på en gång.

Blekning tar bort pigment och många blekningar går fortare än andra därför ska man absolut inte gå efter tid!
Färg ska man däremot ta tid på då de tillsätter pigment och fullföra behandlnigen helt för att veta att man får in all pigment ifrån färgen :)

EvaLuna
0

Tycker de ser mkt bra ut! Tänk på att blekning sliter som tusan… Prova att spreja på tex cool silver från björn axén om du vill dämpa gula toner

Djurälskaren87
0

4# jag skall se vart jag kan köpa någon sån spray istället, vill helst inte färga det något mer och min sambo har inte ens kommenterat att jag ser lite gul ut i håret annars är han duktig på å säga vad han tycker, inte någon vän heller dom har sagt att de ser bra ut så jag funderar på att kanske låta bli?

kan hända det tonar ner sig efter några tvättar..

samtidigt är jag inte helnöjd med resultatet och ska utomlands den 12 december därför som jag gärna vill få det lite fixat så jag känner mig nöjd innan jag åker..

men vad rekommenderar ni? pärlblond från mood eller silvershampo eller ngt annat? ös in med tips=)

JMax
0

Skippa en extra blondering så spar du på håret. Silverschampo kanske räcker då det inte ser särskilt gult ut.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Charlott_
0

#5 om du ska åka till ett varmt land så tycker jag verkligen inte att du ska bleka mer då de slits mkt i solen, plus att de blekt i solen med..