BB creme??
Hej! jag använder bb creme men det är som att det aldrig riktigt vill "sätta sig fast" på huden och inte vill "torka" så ser kladdig ut. Dessutom är Light väldigt mörk för att vara light så blir inte bättre utav det. Tips? Jag är ginger igentligen :P så har vit svagt fräkning hud som blir dålig för de flesta puder så vill inte ha det över.
Vad använder du för märke?
Själv har jag än så länge inte hört något bra alls om Garniers BB-cream tyvärr 😕
Skulle rekomendera att du provat ett annat märke, tex Misha M, Holika Holika, Etude House eller Skin79. De har mycket bättre recensioner 🙂 Har själv provat Misha M och Holika Holika och rekomenderar dem starkt!
Ja, den gav mig verkligen en Oompa, loompa-effekt! 😃 Håller med Tavern om att du bör prova en koreansk BB istället. Min favorit om man inte vill ha jättemycket täckning men ändå täcka allt som är rött/ojämnheter är Skin79 VIP Gold. Vill du däremot ha något med riktigt bra täckning är Liole Triple The Solution en solklar vinnare! Ingen av dem blir sådär klistrig och äcklig som Garniers. Båda finns bara i en färg, men färgen är väldigt ljus (då koreaner gillar att vara ljusa) och passar mig som är ett riktigt spöke.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Har hört att den rosa bb-creamen från Skin79 ska vara lite mörkare än övriga märken utan att göra att man blir knallgul. Annars så är Missha M Perfect Cover lite mörkare än övriga jag testat men än dock väldigt ljus…
Skulle dock säga att de flesta koreanska märkena är väldigt lätta att "förmörka" med puder eller bronzer 🙂 Är nämligen vad jag brukar göra på sommaren då jag i regel använder Holika Holika som är superblek och otroligt täckande 🤪
(Varning dock om TS har torr hy, då är Missha M Perfect Cover inget att rekomendera då det framhäver varendaste lilla hudflik som någonsin existerat… Lite synd då den är väldigt bra i övrigt och ser väldigt naturlig ut.)
Liole Triple The Solution kollade jag närmare på och är mycket intresserad :) Kan man köpa den i vanliga affärer som med den jag köpt eller kan man bara köpa den på eller bara på internet?
Och tack så jätte mycket för era svar hittills. Har hjälpt mig OTROLIGT mycket <3
#6 Tyvärr kan man inte få tag i den i vanliga affärer, jag köpte min på ebay för ungefär 20 dollar inklusive frakt (vilket är ett jättebra pris!). Var bara noga med att söka efter Triple The Solution och inte Beyond The Solution (som är en annan variant).
Ett tips är att logga in på Ebay, sortera efter "Buy it now" och "Price + shipping: Lowest first". 🙂
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Jag har garniers och på mig är den jättebra! :)
#6 Det blir mest troligen att beställa från ebay, men brukar inte vara några problem med det 🙂 Än så länge har jag fått allt jag beställt där ifrån.
Om du vill så brukar man även kuna beställa prover av en massa olika märken på ebay, skulle kanske vara en idé för att hitta den som passar dig bäst? Det finns så galet många märken och varianter så kan vara svårt att hitta den rätta ibland 🤔