Vax
Hej!
Jag skulle vilja börja vaxa, typ armhålor och intimt. Har testat det rosa vaxet från Veet, dock bara de små vaxremsorna för bikinilinjen… men de tog inte speciellt bra. Tycker att det bara lämnade vax istället för att dra bort hår.
Vad är era favorit vax och vad vaxar ni när ni använder vaxet? Vill gärna att det ska gå att köpa i butik då jag tycker att det är bekvämare, haha.
/Emma
Jag använder veet, det blå och rosa paketet som du provat. För mig fungerar det toppenbra.
Har du prövat detta flera gånger? I början kan det vara lite trixigt innan man kommer in i rätt teknik. Gör man fel blir det bara kladdigt..
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ja, vaxremsorna är inge bra och det blir bara kladdigt. Har provat vanligt vax, men tyckte att det var knöligt. Vaxar däremot alltid ögonbrynen, fungerar toppen!
#1 Det blåa har jag inte testat, är det bättre eller samma? Använde endast de små vaxremsorna (Alltså typ 1x5cm), är det det vaxet du pratar om?
#2 Jag har vaxat mina ögonbryn (med vaxremsorna) men det vart jätte kladdigt och jätte trixigt. Vad använder du för vax till dem? :)
Egentligen så tror jag blå och rosa är lite samma sak faktiskt. Jag har köpt de med stora remsor, som jag klipper till i önskad storlek om så behövs. Har aldrig haft problem med dessa trots att jag hade väldigt grova och tjocka hårstrån i början av vaxningen.
Jag använder ett grönt hårdvax (man smälter det och låter det stelna lite innan man drar) Brazilian wax heter det och så är där någon kvinna med lila badkläder på sig. Vet dock inte vart det är ifrån men kolla hos kicks eller ica maxi där de har många olika märken. Kanske HM?
Dock har jag bara vaxat ögonbryn med den fast den är ju för hela kroppen och det är likadant vax som används på salonger 🙂
#4 Tack! Ska testa de större istället för de små :)
Så länge det kletar omkring för dig och håret inte följer med upp, så skulle jag säga att du drar bort vaxremsan konstigt på något sätt. Eventuellt att du drar den för sakta och inte "knycker till" som man ska. Detta gjorde jag själv i början och det krävdes lite träning för att då till det. Drar du rätt så borde du få ett bra resultat.
Kommer du ihåg att värma vaxremsan mellan händer och genom att gnugga den innan användning?
Var också noggrann med att kontrollera åt vilket håll ditt hår växer/lägger sig, så att du vet hur du ska lägga vaxremsan och framför allt åt vilket håll du ska dra den.
#3 jag använder veets hårborttagnings vax för ansiktet. En liten tub som man värmer, applicerar och drar sedan bort med remsa. Precis som med vanligt vax, fast i mindre skala :-D Då jag tycker att detta fungerar bra så är jag väldigt förvånad över att jag inte fixar att vaxa benen. Önskar att jag kunde.