Mörk i armhålan!!!!
Åååh, SNÄLLA iFokus hjälp mig!!
Jag är mörk i armhålan, det är liksom i huden..Huden är mörk just där. Såå pinsamt och det påverkar mig i min vardag. Inga t-shirts utan något över och sådär.. 😕
Jag är 18 och vet inte helt när det började komma..Det har liksom varit där..Inte hela tiden men det kom väll kanske när jag kom in i min pubertet och sedan dess har det varit så.
Kanske man kan bleka eller något? Hjälp iallafall..ALLA tips mottages tacksamt!!
Vill säga att det är så som det ser ut på miniatyrbilden. Förstorar man bilden så ser det inte lika illa ut. Var svårt att få en rättvis bild.
Huden ser irriterad ut. Prova att sluta raka dig under några månader.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Men det är ju brunt? :o
Det får isåfall verkligen bli absolut absolut sista utvägen.. :c
Är det inte en perfekt årstid att ha ett uppehåll nu?
Ja, det kan bli brunt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 om det kan vara att dtet är irriterat kan det inte bero på hennes deo om hon använder ?^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Jag har svårt att se bilden ordentligt men undrar om det inte bara är hårsäckarna? Är det som prickar?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Rakar du dig? För vissa kan det bli så när man rakar ofta… gör du rent noggrant innan?
För mig försvann det mörka när jag gick över till att vaxa och göra rent väääldigt noga innan, men det har ju sina nackdelar det också 🤐
~mikkan
#4 Näe..Jag vill inte gå ut och massa hår under ararna.. :/
#5 Jag har provat massa olika deodoranter.. Har inte ändrat sig nått hittills.. :/
#6 Nej det skulle jag inte säga..Är liksom som att det är smutsigt och går att skrubba bort en det går inte..
Då jag var kraftigt överviktig så var min hud brun i skrevet och under armarna. Har för mig att någon sa till mig att det blir så för att huden där det är brunt får för lite sol…? Ingen aning men idag är det borta…
#7 Jag rakar var tredje dag. Detta för att jag behöver det..Mitt hår vöxer fort ;)
#9 Hmm..om det beror på för lite sol, hur ska man kunna motverka det.. Blir lite svårt men ska dock tänka på det i sommar ;)
#10 har du testat en deo utan doft ? sånna från apoteket ?^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#11 Haha fast jag hade fobi för att lyfta mina armar då jag svettades mycket så lite det kan det ju vara garanterat. Jag rakar varje dag(! :O) vill verkligen inte ha något hår under armarna. Men du använder ingen speciell produkt som skulle kunna påverka huden? deo? raklödder?
Nej, inget raklödder..Använder deo såklart men har provat massa olika och det har inte gett resultat.
#14 Har haft en från apoteket..Tror dock att det var doft i den..
Kan det inte vara pigmentfläckar kanske? Mamma trodde det..
Prova att skrubba jätte försiktigt där för att få bort död hud. Se även till att vara helt torr i armhålorna innan du använder deo. Sen ska det finnas nån slags kräm i Apoteket som bleker ärr och som kanske skulle kunna bleka huden. Vet dock inte hur effectivt krämen hjälper. Sök på how to lighten dark underarms på youtube :) Ursäkta att texten blev så rörig, skrivet på min iPad Men önskar dig lycka till :)
#15 Har försökt skrubba men inget resultat. Åh, det ska jag verkligen kolla upp. :)
Tack så mycket! :)
Tror du kan behöva exfoliera riktigt. Och använd rakgel/lödder när du rakar dig under armarna! Kan vara som dom andra säger att hårsäckarna på något sätt är irriterade. Tror du ska dra ner lite på rakningen också..
Annars kan du ju testa att vaxa när du exfolierat. (detta kräver dock att håren är lite längre.)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Det är inget konstigt och inte ovanligt att man har mörkare hud i armhålorna och inget man kan ta bort.
Hmm.. :(
Vill bara påpeka att om #15 menade "underarms" som armhåla så heter det armpits :P
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#20 Man kan kalla det underarms också! :)
21 underarmen är delen mellan armbåge och hand.
underarm = forearm
armhåla = underarm/armpit
#22 Som Majbot skriver. Underarm på engelska är inte samma som svenskans underarm.
24 jag trodde ni skrev på svenska. Jag har bott i England så jsg är ganska hej på språket ;)
#25 Ah, då fattar jag! ;P