Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettnaglar
Läst 6503 ggr
ks.gerbil
0

nagellack hela tiden?

är det igentligen bra? skulle gärna ha för att hjälpa mig genom det här med att sluta bita på naglarna vilket går väldigt bra men det krävs fortfarande lite jobb.. mamma säger att det inte är bra.. vad är rätt? :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Frosstis
0

Om du inte vill förstöra nagellacket så biter du väl inte. Tog ett tag innan jag slutade riva på naglarna. Men nu gör jag inte det för jag vill ha snygga naglar.

Finns medel att lägga på naglarna som smakar äckligt som du kan prova med om du inte redan gjrot det :)

ks.gerbil
0

frågan är om det går att använda nagellack varje dag i typ ganska länge, jag vill ju använda nagellack för jag vet att det funkar ;)

Frosstis
0

Gillar du inte att använda nagellack? Jag har nagellack hela tiden för att jag tycker mina naglar ser nakna och fula ut utan nagellack. Se bara till att ha underlack och använda bra medel till naglarna ibland så de inte blir dåliga.

ks.gerbil
3

Jooo det är precis det ;D jag undrar om man kan ha nagellack på i en längre tid utan att naglarna "lider" av det :P

Frosstis
0

Nae jag har det hela tiden, naglarna blir väl mer förstörda av att inte ha något som "skyddar" dom känner jag. Men man får ha base coat så att inte naglarna blir missfärgade.

ks.gerbil
0

Men kan naglarna andas med nagellacket på? Mamma tycker inte detär bra att ha nagellack dag in och dag ut under en lång period det är därför jag frågar.

Frosstis
0

Jag vet inte, mina naglar har inte tagit skada. Haft nagellack konstant i många månader nu

ssofia
1

När man målar på nagellacket ska man vara noggrann och inte måla ända ut till nagelbanden utan lämna ca 1mm-2mm så att nageln kan andas och nagellacket inte släpper lika fort. Mina manikyrer håller i två veckor!

Ellenfyrkant
0

Tror det är viktigt som #8 skriver! Lämna en bit under men också åt sidorna! För övrigt är ju nagel död vävnad så själva nageln tar nog inte skada. :)

Mvh Ellenfyrkant

[Tilde]
0

Jag har haft nagellack på naglarna konstant i ungefär 5 år och det har missfärgat mina naglar lite, men inte mer än så. :) De är fortfarande starka och växer snabbt.

Naglar är som sagt döda celler så de kan inte ta skada liksom. Missfärgning är nog så långt det kan gå av överanvändning av nagellack. Tungan ute

ks.gerbil
0

Ok tack så mycket :D

VilmaKristina
0

''Att bita på naglarna är lika fräscht som att slicka på en allmän toalett''

Den faktan har fått många att sluta. hehGlad

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

ks.gerbil
1

Nja det är något som sitter som en reflex :/ som att säga vet ni vad som finns i chikenbits? Blod ben m.m. det får inte en att sluta äta dem..

citytjejen
0

Jag har hållt på och målat naglarna sen jag var 15 år, alltså i ca 22 år, och jag har inte märkt att de tagit skada. Man får se till att ha underlack och använda nagelolja då och då. Däremot blev mina naglar väldigt tunna av att ha fejknaglar, dvs gelénaglar. Naglarna återhämtade ju sig efter ett tag, men dock.

/Christina

Fridaaaa
0

#12 Mjo men är man nagelbitare, brukar man göra det omedvetet ibland, hänt mig :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ks.gerbil
0

15# jo precis! :/

VilmaKristina
0

Gjort det också, men eftersom gillar att ha fina naglar fick de och fina nagellack mig att sluta Glad

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Fridaaaa
0

#17 Jag har med fina nagellack osv men eftersom man ibland gör det omedvetet, så spelar det ingen roll, för då gör man utan att tänka på det :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[vaniljen]
0

Jag har inte märkt att de tar skada av mycket nagellack, men jag vet inte säkert.

#8 Det var ett bra tips!

Perly
0

Brukar alltid ha nagellack, de mesta som kan hända e att vissa nagellack innehåller ämnen som ökar cancerriskerna så värt att löpa lack som är 3(/4/5)-free som då inte innehåller de farliga ämnena, bla opi och depend är 3-free (: Sen missfärgas naglarna lätt men va tusan haha, täcks ju ändå jämt Oskyldig men lämna ett par mm vid nagelband o nån millimeter elle två vid sidorna så dem kan andas bara så ska det vara lugnt (:

Alltid Oavsett

arandeira
0

#0 Som övriga har sagt så tror inte heller jag att det är någon fara med att ha nagellack hela tiden. Om jag tar mina egna naglar som exempel så upplever jag att mina naglar mår "bättre" av att ha nagellack, haha. Utan nagellack skivlar dom sig och blir tunna och går av och det är ju inte så himla kul… I alla fall, när jag har nagellack på så går dom inte av eller skivlar sig.

Se till så att du har ett bra underlack, annars har vissa naglar en tendens att bli lite torra och missfärgade (speciellt ifall man använder mörka nagellack)

Naglar är ju som sagt döda hudceller, lämna 1-2mm vid nagelbandet omålade så behöver du nog inte oroa dig för något :)

[morat]
0

Som alla andra har sagt, lämna någon millimeter vid nagelbanden och vid sidorna + använd basecoat så mår naglarna bara bra utav det! Iallafall mina :) Har haft nagellack konstant under en lång tid, tog bort nagellacket i söndags och lät naglarna "lufta sig" = halva tummnageln (min älskade och långa nagel Gråter) gick av och några andra naglar skivade sig… nu har jag endast ett topplack på (orkade inte måla nåt mönster haha) så att de inte ska skiva sig! ;)

Anna4077
1

Använd ett vårdande underlack, vårdande topplack och glöm inte att smörja med nagelolja. Det är jätte bra. Har som många jämt lack på och det funkar bra men under lack skyddar för missfärgning

Anna och taxen Max

[Glitterregn]
0

Jag brukar låta mina naglar andas någon dag i veckan, oftast på helgerna. Mina naglar har aldrig blivit missfärgade men det känns som att dom blir lite torrare och porösare av nagellack, fast jag använder nästan aldrig basecoat för jag glömmer alltid att köpa ett nytt. Mina naglar är stenhårda, topparna är väldigt vita och dom växer fort, så mina naglar verkar må bra iallafall :)

JMax
0

Jag har haft förstärkning på mina naglar nästan oavbrutet i över 15 år och de är lika fina för det. Vet iof inte om gel är skonsammare mot nageln än nagellack?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!