Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 3099 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
0

Ögonbryn!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag behöver lite tips och hjälp ang. mina ögonbryn! Jag har lite problem med att bestämma mig vad jag ska ha för hårfärg men jag kommer alltid att ha mörka ögonbryn oavsätt blond eller brunett. Men jag är lite missnöjd över min form samt att dem är så himla tjocka typ "fram" och mörkare där än vad det blir mot slutet,

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Beatrice_Love_Kaniner
0

Jag skulle vilja ha den färgen och formen

Charlott_
0

#1 Noppra alltid underifrån och aldrig över brynet för mkt. Bleka ögonbryn skulle bara se dumt ut under utväxten plus att de knappast finns blekning för ögonbryn då jag jobbar som frisör. De går bara att färga med ögonbrynsfärger så som ljusbrunt, mörkbrunt och svart och det går aldrig att ljusafärga ett hårstrå..

Anna
10

Du har en jättebra naturlig grundform att jobba från. Tunna ur en aning (nerifrån) längst in där brynen är som tjockast, fyll i/förstärk/förläng bågen och "svansen" en aning med en ögonbrynspenna eller lite ögonskugga i rätt färg så är du på god väg. :) Vill du ha formen i #1 så tänk på att inte skapa en mjuk/rund båge, utan använd lite skarpare vinklar. 

Här kan du se en före/efter bild för att enklare förstå hur jag menar :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

sofie
3

Det går jätte bra att bleka ögonbrynen, du använder samma som till håret. Kan köra på 3 % väteperoxid för bästa resultat :)

Charlott_
1

#4 Det skulle jag absolut inte rekomendera!

sofie
2

Jag är frisör och makeup artist och jag tycker att det fungerar jätte bra och det är inte farligt.

Charlott_
0

#6 Jag är också frisör men jag själv skulle aldrig sätta ngt så starkt nära mina ögon..

sofie
2