Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 3099 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
0

Ögonbryn!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag behöver lite tips och hjälp ang. mina ögonbryn! Jag har lite problem med att bestämma mig vad jag ska ha för hårfärg men jag kommer alltid att ha mörka ögonbryn oavsätt blond eller brunett. Men jag är lite missnöjd över min form samt att dem är så himla tjocka typ "fram" och mörkare där än vad det blir mot slutet,

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Beatrice_Love_Kaniner
0

Jag skulle vilja ha den färgen och formen

Charlott_
0

#1 Noppra alltid underifrån och aldrig över brynet för mkt. Bleka ögonbryn skulle bara se dumt ut under utväxten plus att de knappast finns blekning för ögonbryn då jag jobbar som frisör. De går bara att färga med ögonbrynsfärger så som ljusbrunt, mörkbrunt och svart och det går aldrig att ljusafärga ett hårstrå..

Anna
10

Du har en jättebra naturlig grundform att jobba från. Tunna ur en aning (nerifrån) längst in där brynen är som tjockast, fyll i/förstärk/förläng bågen och "svansen" en aning med en ögonbrynspenna eller lite ögonskugga i rätt färg så är du på god väg. :) Vill du ha formen i #1 så tänk på att inte skapa en mjuk/rund båge, utan använd lite skarpare vinklar. 

Här kan du se en före/efter bild för att enklare förstå hur jag menar :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

sofie
3

Det går jätte bra att bleka ögonbrynen, du använder samma som till håret. Kan köra på 3 % väteperoxid för bästa resultat :)

Charlott_
1

#4 Det skulle jag absolut inte rekomendera!

sofie
2

Jag är frisör och makeup artist och jag tycker att det fungerar jätte bra och det är inte farligt.

Charlott_
0

#6 Jag är också frisör men jag själv skulle aldrig sätta ngt så starkt nära mina ögon..

sofie
2

Det är därför det är 3 % väteperoxid du använder och jag skulle absolut inte råda nån att lägga i en hemma blondering själv. Utan vill man bleka ögonbrynen så går man till en frisör.

Du och jag har haft olika åsikter förut och jag säger det igen, man kan inte tycka samma sak jämt. Men du skriver att det "knappast finns blekning för ögonbrynen då du jobbar som frisör" och eftersom TS vill ljusa upp sina ögonbryn så klart jag vill berätta att det visst går att göra.

TS: Om du ska ljusa upp dina ögonbryn gå till en frisörsalong så hjälper dom dig :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

#3 wow! Tack så hemskt mycket för tipset! 

Sofie och Charlott: Kan man inte bara färga ögonbrynen med hårfärg? 😂 i en färg jag tycker e fin?

Charlott_
0

#9 nej de ska man verkligen inte göra. Det är därför dom gjort ögonbrynsfärger för dem är inte lika starka!

Charlott_
0

#9 Absolut ingen erfarenhet med att sätta hårfärg på ögonbryna med hårfärg är starka grejer och det skulle jag inte sätta så nära ögonen ifall de skulle irritera ögonen m.m. Gå till kicks eller ngt där har dom ögonbrynsfärg!

sofie
0

#9 Nej det skulle jag aldrig råda dig till. Det finns ögonbrynsfärg, skulle rekommendera Refectocil och dom har sin egen väteperoxid (3%) Men om du ska bleka dom så ska du gå till frisören. Jag skulle hellre betala det lilla extra det kostar att gå och få det fixat en att stå hemma om man är osäker.

Karmatarerskanise
5

Visst kan man ljusa upp ögonbrynen. Bara man gör det hos en som kan sin sak. Konstigt att någon som påstår sig vara frisör påstår annat. Bra tips för övrigt av attlid :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

#13 tack känner lite det samma, kompisar har färgat ögonbryn med goda resultat och min moster som förövrigt säger att det går men hon tycker iof att jag redan har en fin färg, men om jag nu bestämmer mig för att fortsätta va blond så vill jag nog ha något ljusare ögonbryn 🙂

Beatrice_Love_Kaniner
0

Får inte riktigt till det…

Beatrice_Love_Kaniner
0

.

Beatrice_Love_Kaniner
0

Ögonbrynen blir ju bara olika! Vågar knappt göra mer!

Beatrice_Love_Kaniner
0

Dem blir liksom olika, jag hatar den högra!

Karmatarerskanise
0

Du har ju jättefina bryn! Plocka bara på undersidan lite. Ta dock bara lite i taget.

Charlott_
0

#13 Alla frisörer har sina erfarenheter. å blekning är väääldigt starka grejer..

Å vadå att jag påstår att jag är frisör. Måste du ha mer bevis än ord eller. Förstår mig inte på dg. Inte ett ända inlägg du svarar eller skriver till mig i något forum är snälla! har du något emot mig då eller?

Michaela-N
0

De gånger jag har tonat håret i en mörkare nyans så har jag använt samma på ögonbrynen, för att de ska matcha. Har aldrig fått allergiska reaktioner, men sen står det ju på förpackningen att man alltid ska göra ett allergitest dvs prova hårfärg på ett litet parti innan man använder hela i håret.

Du kan använda brynskugga/penna och fylla i så att du har den form du vill ha, och sen noppa brynen utefter formen. Det blir lättare så.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#21 tack så hemskt mycket! 😂