Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: shopping
Läst 609 ggr
Blanksteg
0

Kopior?

Hej!

Har hittat riktigt fina väskor på Tradera, men med tanke på priset så är de antagligen kopior och olagliga (varuförfalskning)?

Här är de: http://www.tradera.com/vaskor-c3_302661?gallery=on&ftgnr=1733574&mode=1

leemland
0

Risken finns ju alltid att de är kopior.. Vad står de på varje väska? (i annonsen)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Blanksteg
0

Det står ingen närmare info om väskorna, bara mått, betalningsinformation och leveranstid (fraktas från Kina).

Sedan så står det att det är Canvas-väskor (i rubriken), och jag kan absolut inte tro på att någon skulle sälja äkta Canvas-väskor i nyskick till ett så lågt pris som 98-300 kr.

Blanksteg
0

Ok, jag är helt okunnig om kläder, väskor osv. Canvas är inget väsk-märke, eller hur? Utan ett material? Har tydligen bara fått för mig att det är ett väsk-märke… 

Men oavsett… väskorna ser bara så himla dyra ut att de måste vara kopior… Eller?

leemland
0

Canvas är inte ett märke :P 

Som jag uppfattat de så är det mer en stil eller material som du säger.. Någon annan mer kunnig kanske kan svara exakt på den frågan :P 

Ja det är nog kopior annars hade det nog stått.. Det är jag helt säker på..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Blanksteg
0

Ah ok :)

Ok, så synd! Men… antingen så vet inte säljaren om att det är förbjudet att sälja kopior eller så vill hon att man ska tro att det är äkta eller att man inte ska bry sig om man köper olagliga kopior eller inte. Det är ju heller inte ens någon som har budat på personens auktioner.

leemland
0

Säljaren har ju inte jättedåliga omdömen. Bara 2 de senaste 6 månaderna. Dom 2 är att dom betalat men inte fått produkterna.. Men 2 dåliga och 103 bra omdömen på 6 månader är ju rätt så bra tycker jag :P 

Testa skicka ett meddelande till säljaren och fråga om de är äkta eller inte :P 

De flesta som säljer så bryr sig nog inte om de är förbjudet eller inte..

/ J 

Blanksteg
0

Ja, har redan mailat personen och frågat :)

Nej, antagligen inte..

JMax
0

Det är inga märkesväskor och canvas är inte så dyrt men jag kan inte tänka mig att kvalitén är den bästa

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Blanksteg
0

#8: Ok, hur ser du att det inte är märkesväskor?

JMax
0

Det är inte Louis Vuitton, Mulberry eller liknande som kan vara värda att kopiera.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Blanksteg
0

Ah ok!

Men på vissa av väskorna så kan man ju se sådana där tygmärken med nåt namn på, där märkestiteln brukar stå.

[Kamillah]
0

Det är ej märkesväskor, det är billiga varianter av väskor som är tillverkade i kina och säljs superbilligt på bland annat eBay.
Denna människan sysslar med förhansförsäljning, som är otillåtet på tradera.
Det menas med att de först säljer varan, sedan beställer de den till din adress via någon billig hemsida (tex eBay). Alltså äger de ej varan när den köps utav dig, vilket ej är tillåtet på tradera.
Det är tyvärr många som gör så för att tjäna lätta pengar, och det är även svårt att bevisa att de bryter mot reglerna.
Mindre troligt är att de som säljer faktiskt befinner sig och/eller har företag i kina. Det är ändå ruttet att sälja varorna för mycket dyrare än du kan köpa dem från via eBay vilket är superlätt att göra från sverige.

Uppmuntra ej dessa säljare som finns på tradera, utan skaffa dig paypal och ebay-medlemskap och köp direkt därifrån istället.