Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 4946 ggr
Djurälskaren87
0

förstärka blå ögonfärg?

hej. ni som har blåa ögon hur sminkar ni er för att få ögonen att se ännu blåare ut? använder ni av organge ögonskugga och isåfalll blandar ni den med ngn annan färg eller? =)

JossiMelon
1

Brunt ska tydligen framhäva blå ögon. Men jag vet inte om jag håller med. Jag tycker mina ögon framhävs av sotningar av grått och svart. Vissa blåa färger tycker jag också framhäver och vinrött. Man får nog testa sig fram och fråga vad andra tycker. 🙂

wingren
0

Orange sägs det men det är en av mina "hatfärger" så aldrig provat själv ;P Länkar en liten "tabell" där du ser ut färgen på dina ögon o sen använder den motsatta färgen på ögonskuggan :)

http://teamsugar.com/files/images/color.jpeg

JMax
0

Jag har brunt, grått och vinrött som jag tycker framhäver. På sommaren när jag är solbränd tycker jag ljusa färger framhäver bättre.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Tilde]
0

Jag använder bruna/bronsfärgade ögonskuggor - framhäver väldigt väl! Gärna brun kajal och mascara också. Sen ser ögonen väldigt olika ut i färg beroende vilken färg jag har på tröjan. Faktiskt blir mina ögon väldigt blå av mörkblåa kläder, medan de blir gråa av gråa tröjor, etc.

JMax
0

#4 Håller med dig gällande klädvalet!

mimåne
1

Maxfactor eye brightening mascara blue eyes, lär ska framhäva och göra den blå färgen mer djupare. Finns även för bruna och gröna ögon.  Dock har jag aldrig prövat denna själv.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Djurälskaren87
0

4# jo de hr jag märtk, hade en mörkblå tröja och wow vad mina ögon syndes:) några mer färger på kläder man kan ha som framhäver?=)

JMax
0

Läser Dv och här står det att blå ögon passar extra bra i varma toner som brunt och guld. De rekommenderar även brun mascara.

Sofiatinnert
1

Mina blå ögon framhävs otroligt mycket av varma bruna ögonskugegr och coppar toner som t.ex. MAC Coppering. jag använder även orange ögonskugga för att värma upp ögon mejken, jag lägger den oranga i ytterkant i "creaset" =) då säger de blå pang ;P

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Nosen
0

Jag har oftast brun/beige skuggning

Till fest blir det svart/plum 

Älskar färgen plum, den är ju åt röda hållet men känns lättare att bära än själva färgen röd. 

Guldiga nyanser känns också som att det framhäver det blåa

Jag provade att göra en "solnedgångs skuggning" en gång och då poppade det blåa fram jättemycket. Tog gult innerst sedan mot orange

och röd i globlinjen, sedan lila på halva nedre fransraden. Inget man har varje dag kanske men det såg häftigt ut med blåa ögon :)