Platt hår!
Har en fråga… Mitt hår är ganska långt men de spelar ingen roll för endå går de inte att platta de… Efter någon minut så blir de böjt nere vid topparna Jag har provat Moss men de funkar inte Jag brukar nu använda en olja men funkar inte Använder ochså hårspray men de blir bara värre då… Någon som har något bra tips? (Rörigt jag vet..!)
Mvh Linnéa
Har du provat att byta plattång? ghd gör underverk ;)
Har lånat en ghd… Hjälper inte heller :(
Mvh Linnéa
Samma problem för mig :(
Har också ungefär så där, eller hela mitt hår blir rätt böjt eller hur man ska förklara. Jag kan dock platta, har värmeskydd i och har en BabyLiss plattång tror jag. Man får hålla rätt länge och göra om mycket för att få helt rakt men det fungerar ändå bra.
Hoppas du hittar en lösning :)
följer!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Jag har samma problem och har väl egentligen provat allt. Jag har inget tips till dig men jag hoppas någon kommer med en mirakelkur här i tråden så man kan hålla sitt hår platt!
Plattar man ett hår och sedan kanske går ut eller något så känner håret av minsta lilla fukt och då ''förstört'' plattningen, svårt att förklara.
Använder du värmeskydd? Platta lite långsammare när du kommer till topparna och när du plattar du delar du upp de i mindre bitar så du inte plattar massa hår samtidigt. Spraya lite lätt på de och undvik fukt ute. Bevara håret under jackan eller något om du ska ut nu när de är så kallt..