BB cream??
Har ni något bra tips på en bra BB cream? Så billig som möjligt.. och helst till fet hud:)
Använder den inte men BB Cream är bara ETT märke, finns väl inte fler? Eftersom de då är ETT märke så finns de bara en prisklass..
Det är ju massor med sminkmärken och hudvårdsmärken som kommer med sina BB Creams. Använder det dock inte. Men Garniers har jag för mig folk tipsar om (???) Men vet inte vad den kostar. 😉
Jag använder en BB Cream från Smashbox. Tror att den kostade 320 kr, så den kanske kan kännas lite dyr. Men jag tycker absolut att den är värd priset. Och eftersom jag blandar ut den med ansiktkräm för att få den lite mindre täckande så blir den väldigt dryg. :)

Jag använder Garniers BB-cream för fet hy, utan tvekan den bästa sminkprodukt jag använt på länge trots att jag var skeptisk till det låga priset! Gillar den till och med mer än Cliniques foundations hahah… Sjukt! Så här tycker jag om den:
- Smart allt i ett produkt, no primer, concealer eller puder needed.
- Håller sig hyfsat matt så gott som hela dagen (nu har jag inte så väldigt fet hy dock)
- Täcker precis lagom mycket så att huden fortfarande ser naturlig ut, lagom konsistens, liiite rinnig kaske så var försiktig så du inte får ut för mkt!
- Anpassar sig efter ansiktsfärgen, skyddar och återfuktar
- Har praktisk förpackning som man får ut allt ur
- Extremt dryg, man behöver bara typ 2 droppar no joke. Köpte min i början av juli, har minst halva tuben kvar! (Note: använder den varje dag)
- Sist men inte minst, jättebillig! Tror jag betalade runt 100, och som sagt räcker den i säkert 6 månader, otroligt!
Kort sagt: Amazing, ett must-try!^^ Så här ser den ut: http://www.simonelovesmakeup.com/wp-content/uploads/2012/06/IMG_02182.jpg
Ett tips är: Skaka innan! Kör sen med ett väldigt tunt lager med en stippling borste, låt det torka in någon minut (känns som att täckningsgraden ökar när man låtit den sitta i ett par minuter), skulle du sedan behöva ytterligare täckning så kör ännu ett tunt lager på det området, så blir det jämnt, naturligt, lagom och snyggt^^ Haha wihoo värsta längsta rekommendationen ever xD Hoppas det hjälper!^^
Självklart finns det massor av märken på bb-creams. Min absoluta favorit är Loreál paris nude magique. Den täcker ganska bra för att vara en bb-cream och för mig som lätt kan bli oljig fungerar den fint. Tyvärr så är den rätt mörk, även den ljusaste varianten.
Garniers bb-cream som dom andra tipsat dom är också kanon, och relativt billig! :)

Jag har en från Clarins jag är jättenöjd med men har sett att även Make Up Store har en nu så den ska jag testa när denna är slut.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Finns bb cream för blandad hud?
Tycker alla BB creams är alldeles för ROSA . Någon som vet något märke som går åt det neutralare hållet?
Jag har också garniers. Tycker den är helt toppen och dessutom finns den i vanliga matvarubutiken. 🙂 Dessutom är den ljusa tillräckligt ljus för ett halvspöke som jag.
gariners och mabyline är bäst