Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1412 ggr
Charlott_
0

Bensin till penslar?

Jag vet en stylist som använder en slags bensin till att rengöra sina penslar, bara för att dem ska torka fort tills nästa hon ska sminka. Hur bra är de egentligen? Kan inte exempel ge utslag m.m? :S

Gasoline
0

Jag är väldigt skeptisk till att det är bra =/

Är det inte någon form utav sprit eller liknande rengöring som h*n använder?

Charlott_
0

#1 Nej de luktar bensin och är i en liknande flaska som Lacknafta om du vet hur den ser ut. Och det står Bensin på flaskan :S

[rumelle]
0

Medicinsk bensin kan man ju använda till rengöring av diverse saker. Det är väl inte så bra att andas in ångorna, men jag tror att det förångas snabbt så att det inte blir kvar i penseln. Dock vet jag inte detta säkert.

JMax
0

Låter inte så trevligt. Är det den vita lilla flaskan så är det ingen bra bensin för att använda på saker man ska ha i ansiktet. Borde förstöra borstarna med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Charlott_
0

#4 Jag tror de är den vita.. Hemskt att folk inte kan tänka sig för och utsätta andra :/

BeccaTilda
0

Sån bensin man löser löshårstejp med är det nog?

Charlott_
0

#6 Vilket löshår löser man upp med bensin? Jag är frisör och har aldrig hört bensin :S

BeccaTilda
0

Haha jag är frisör jag med, och för att lösa limmet på löshår så använder man bensin ;)

Charlott_
0

#8 På min kurs så tog man aceton till limmet :P

Charlott_
0

#8 Men dig har ju jag på fb. Vi som försökte oss på vår sida ;) haha

BeccaTilda
0

Jaaaa du kom ihåg mig ;) ja precis, men de gick ju åt helvete ;/ aceton funkar säkert, men bensin är suuuper effektivt faktiskt :D

Charlott_
0

#11 Kom på dig när du skrev att du va frisör ;) haha men bensin till penslar är ju inte så bra heller, då dem sedan används i ansiktet :/

BeccaTilda
0

#12 haha ;) nej, det lät mindre bra faktiskt :p

Charlott_
1

#13 Jovisste är de! :/