Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 3541 ggr
NinaToy
0

TUNGPIERCINGAR.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag och en kompis gjorde tungpiercingar idag! :D Jag är hon där hela munnen syns. :P

Johanna
0

kul.. akta tänderna bara… jag bet sönder 2 framtänder..Fundersam.. så jag tog ur min för ca 3år sen….

SarahPeace
0

första ja tänker på är AAAAJJJJJJJJJJJJ,
hahahahha typiskt mej :P

asså hur ont gjorde det ?

Kul iaf att de har gått bra : ) , fiinnt : )

sarae
0

Piercade tungan för flera år sedan, å det kändes typ inte alls ( jag e dessutom jätte känslig å har nålfobi)…hade inga problem efteråt heller..käkade hamburgare samma dag ;)

NinaToy
0

Äsch de gjorde inte ont. ;) Har hög smärtgräns iof… min kompis som skulle göra de efter mej, hon tittade på när jag gjorde det och höll på att svimma! Hahaha. :D

#1# Lekte du med de mkt då eller?

#3# Jo, haha min kompis gick in på makedonkan precis efteråt och köpte en cheeseburgare:D. Själv håller jag mig till isbitar ett litet tag till. ;) :P

Lotta_A
0

Åh. Kul att göra tillsammans med en kompis sådär :)

Jag har också en tungpiercing. Det gjorde inte så ont det var mest jobbigt efter någon dag då den svunllnade upp rätt mycket. Och den var alltid så svullen på morgonen.

Jag leker med den typ hela tiden nu :P haha. Det ser säkert jättefult ut, men jag kan inte låta bli.

Johanna
0

1# nja, inte direkt, hade haft den så länge så den hörde lixom till…. tror att staven var ngt lång..Oskyldig

det gjorde inte ont när jag gjorde det heller… o jag åt oxå riktigt mat direkt efter.. dock inte lika problemfritt som innan men..Flört

Flisa
0

tycker det är skitsnyggt med tungpiercing, men, som sagt, tänderna….

Lotta_A
0

#7: Det enda är ju om man biter på den. Och det gör man inte

Eve
0

Jag ska göra det om jag har råd i maj =)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Lotta_A
0

#9: Kul du skulle passa jättebra i det tror jag

NinaToy
0

HAHA… här hade vi PRECIS tatt de. :P

Real
0

Jag skulle pierca tungan för ett år sen.. men jag kunde inte:( har för kort tungband, bandet under tungan.. så en piercing fick inte plats..isf skulle ja få göra den sne, så den gick emot tungbandet.. inte skönt!:P

Flisa
0

8# misstänker att jag inte skulle kunna låta bli :P

bubbelbubbel
0

iiih så du gjorde det ! :D grattis ! nu kommer du inte kunna leva utan den ;)

Rickard007
0

#14, Haha här var det både piercingar högt och lågt :) Kanske lite lättare och se om du passar i det om du zoooooomar ut bilden lite ;)

bubbelbubbel
0

det fanns en anledning till zoomen vettö, jag ville ha en närbild på dom. men jag ser att jag behöver en på höger sida med…borde, vill, men orkar inte…;P

Rickard007
0

#16, Haha okej ^^ Nah men det är väl lagom, en till så ser det nog avsevärt fulare ut…

bubbelbubbel
0

avsevärt fulare. ja det var ju vänligt. :P
en till hade varit snyggt tror jag. men jag vettesjutton om jag orkar gå igenom läkeprocessen en gång till.

amand
0

#18 Jag tycker att det är grymt snyggt som det är! ;D

bubbelbubbel
0

tack amanda ! :)

sofie
0

#18 Ja jag tycker också det är väldigt snyggt. Jag själv har vart sugen på att göra en till på sidan men det har inte blivit av.

bubbelbubbel
0

jag var inne på ett tag, att ha två på vänstersidan, träffade en människa en gång som hade två ringar där, och det var sååå snyggt ! men nu har jag ju inte ringen i längre.
jag biter i den, dumma dumma mig, så alla mina ringar är lite lätt..ovala ;P måste köpa nya. men det hade varit fin fint, dock sitter min på vänstersidan lite fel för att sätta en till….den sitter förmycket i mitten tycker jag..

Rickard007
0

#22, Haha okej :P Hopaps det blir bra iaf ;/

Alex
0

Skoj. :) Och snyggt. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinneaG
0

Va skoj! Skulle ja aldrig våga, får lite panik när ja vet att det kan göra ont..

Fick höra av medryttaren att hon fick ta bort sin för att den skavde på tandbenet, eller nåt sånt.

lisette
0

*snyftar* har inte kvar ngn av mina piercingar. saknar dom som sjutton. gjorde tungan när jag var 17 men den som gjort mest ont var faktiskt naveln.

#8 du kan faktiskt slå av tänderna med, eller flisor rättare sagt. det är jättelätt gjort om man har stora kulor. brorsans ex hade töjt hålet till en cm och var tvungen att ha i en plaststav då tänderna råkade ut för hennes enorma kulor.

[slo]
0

#26 Jäklar, det var ingen liten stav!

Piercing i tungan är snyggt, jag har varit sugen på det rätt länge nu men alltid nåt som kommit i vägen… Får se vad lönen kan hamna på denna månaden, en tatuering står ganska högt på listan också ;)

lisette
0

gott med så stora kulor faktiskt.. funderar på om jag ska pierca tungan igen, eller försöka trycka igenom en stav i hålet…

mandymoo
0

Jag fattar inte hur man kan säga att det inte känns… min stora dotter har piercing i tungan o sa samma sak… men jag tänker bara på hur j*vla ont det gör när man biter sig i tungan *ler* då är det AJ med väldigt stora bokstäver så jag går inte på att det inte gör ont… *ler*

lisette
0

det är inte alls samma sak. när du biter dig i tungan så är det över ett stort område som du "krossar" . nålen penetrerar ju bara en liten del av tungan.

Linda
0

Det där med tungsmycken har aldrig varit min grej, vete 17 hur mycket någon skulle få betala för att jag någonsin skulle överväga tanken att nåla tungan.

Tyvärr var jag ung och dum för 14 år sedan och gjorde hål i näsan, vilket jag ångrar i dag eftersom jag fortfarande har spår av ett hål i näsan.

Vänligen/Linda

SarahPeace
0

#31 ,  Jag vill ta hål i näsan(lr ville . bryr mej inte om de längre), men får inte för mamma , då hon sa som du skrev att du ångrar dej nu , asså attt jag kommer att ångra mej sedan :)
klok mamma ja har va ;´ ) hahahhhaha

Linda
0

Se vad kloka vi vinnor blir när vi blir "äldre":)

bubbelbubbel
0

visst att jag kanske också kommer tycka mina hål kommer vara fula sen, men jag tycker inte att man ska hoppa över att göra nånting, bara för att man kanske ångrar sig när man är 30.

piercingar är ju bättre än tatueringar på det sättet, att det är värre att ta bort en tatuering, dyrare med, än att plocka ut en piercing.

juliapettersson
0

Konstigt, jag har haft piercing i både navel, läpp och näsa, har ingen just nu, och mina hål syns inte alls!

bubbelbubbel
0

dom växer ihop oilka på olika människor  ;)

Struten
0

åååhh.. jätte fint:)

vill själv ha en tungpiercing, men jag vågar inte, ser ut o göra så ont och ja tror inte mamma skulle låta mej göra de heller(A)

men ja undrar en sak ni som har hafft hål i tungan, hur länge tar det innnan den läker?är de stor inflamations risk(alltid därför mamma protesterat mot de) och får man äta efter?;)

[slo]
0

#37 Om du e diskret kan du ju göra det utan att hon vet om det… Förutsatt att du e över 18 då ;) Hade en kompis, tog tre månader innan hans päron fick syn på den :P

lisette
0

min pappa såg inte min tungpiercing o jag hade den i sju år.. .:D

[slo]
0

Ja just det, det har du också berättat ja :D Haha, det är rätt duktigt gjort ;)

bubbelbubbel
0

struten, det beror mycket på hur du själv sköter den, hur det läker och så. sen beror det mycket på piercaren. gå till någon som har bra rykte och är duktiga, så är du i närheten av gbg är ju tribe att rekommendera.
angående ätningen, så ska man undvika stark och väldigt varm mat tror jag det är, annars får du äta, om du kan äta :P

NinaToy
0

Äsch…. min pappa upptäckte det igår *fan*. Han gillar INTE det.

#41# Käka typ chilichips dagen efter, oops… AJ. :D haha.

Alex
0

#29 Piercingen tar man mellan musklerna i tungan, biter man säg träffar man oftast musklerna, och där gör det ju lite ondare. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jn84
0

Hade allvarliga planer på att pierca tungan när jag var yngre, men idag är jag så himla glad att jag inte gjorde det.

Och jag tycker, oavsett var folk säger, att en tungpiercing påverkar talet. Inte värt att offra är min åsikt..

bubbelbubbel
0

det är nog delade åsikter om det påverkar talet eller inte,
det gör det dom första veckorna, innan svullnaden har lagt sig och man vant sig vid att ha en pinne genom tungan, men sen, nä nä. jag har inte hört någon som bytt sätt att tala eller börjat läspa..
dock har jag hört en teaterlärare som också påstog att man har nedsatt talfunktion om han har piercing i tungan, men det har jag aldrig märkt.

hur går det då nina ? känns det bra ? :)

didis
0

Åh, som tandläkare gråter jag (för er skull, själv tjänar jag ju pengar när ni biter sönder tänderna…) Så många tänder som jag lagat pga piercing.

OM ni nu nödvändigt skall ha tungpiercing - välj guld istället för titan/rostfritt stål, det är ialla fall lite mjukare.

Och se till ha Hexident/Corsodyl hemma att skölja med vid minsta tecken på infektion!

Voj voj voj…

bubbelbubbel
0

tjoho, en tandläkare ! :D välkommen ;)

min tandläkare har nog aldrig sagt nått om min tungpiercing, men däremot om min labret. den är hon inte glad i….

Benjy
0

vad kostar tungpiercing?

bubbelbubbel
0

jag betalade…..400 nånting tror jag…

NinaToy
0

#45# Det går jättebra! Den var svullen i sådär… 5 dagar. Nu är jag inne på den 11e dagen. Snart 12e. (lör) :D Känns otroligt bra, kan göra vad jag vill med den, snackar helt normalt. :) Inte alls svullet längre, äter vad jag vill. Väntar bara på att få byta! :D

bubbelbubbel
0

skönt ! byt inte staven än, du ska vänta iaf ett halvår innan du byter, risk för infektion och så.

lisette
0

jag bytte min stav när svullnaden gått ner. det är risk annars att man biter i staven ju… det är itne så skönt. men man ska korta ner den i omgångar och inte ta en för kort stav direkt.

thilda-
0

Vill oxå ha! Gråter

bubbelbubbel
0

dom säger olika där lisette, visst att det inte är bra om man biter av en tand det är det ju aldrig :P
men första halvåret ska man helst inte byta.
det är ju en läkstav av en anledning :)

sofie
0

Jag har faktiskt min läkstav kvar efter två år, har aldrig haft problem med att råka bita på den. Men jag ska byta nångång :)

tillan_93
0

jag har 2 hål i örat o det är det enda jag får göra för min mamma :P men jag vill ändå inte ha i tungan,, navlen vill jag ha iii!! buää!

Pomperipossa
0

Jo jag är ju lite äldre då och skulle aldrig falla mig in att pierca mig….

CBA
0

Jag var inne på för några år sedan att sätta en ring på sidan av underläppen men blev väldigt ner röstad av maken…så jag pryder kroppen med färg i stället :oD

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

juliapettersson
0

Jag tyckte piercingar var jättetufft när jag var yngre, hade i läpp, näsa och navel. Tur att piercingar inte är som tatueringar, för nu gillar jag inte alls piercingar längre och har plockat ur alla.

lisette
0

#54 läkstav är ju helt fel ord eg. den är ju till för att tungan ska kunna svullna så mkt som den behövs.

bubbelbubbel
0

#60, jo iof. märkligt, läste nu på tribe, att man skulle byta efter 3-5 veckor, men till mig sa dom helt annat. minst ett halvår så tungan verkligen är läkt.
jag fick problem vid ett av mina byten, tungan svullnade upp igen, och det var inte roligt.
så jag ger mig :)

Struten
0

en liten fundering, tungpiercingar sliter ju mycke på tänderna(rätta mig om jag har fel?) bla. därför jag inete får göra det. men skulle man itne kunna ha en plast stev det sliter ju itne lika mycket på tänderna? eller måste den vara av metall?

Karmatarerskanise
0

En tung piercing behöver inte slita på tänderna. Jag har haft min i 8 år, snart 9 och det har inte slitigt. Jag har kollat med min tandläkare nämligen.

Det är klart, biter man i sin piercing sliter det, men annars gör det inte de. Kanske om det är en dålig piercare som sätter den för långt ut på tungan.

Min kompis har två st i tungan :)

Lotta_A
0

#63: Precis. Pirecar man hos en bra piercare ska det inte slita på tänderna.

Häftigt med två piercingar. Har du någon bild på det?

paronskrutten
0

Usch, ska jag ha en piercing ska den inte va i tungan:P

Helena

Karmatarerskanise
0

#64 Ingen bild nu, men jag kan fixa :)

Karmatarerskanise
0

#65 Var ska den vara då?

paronskrutten
0

67: Jag vet inte^^

Helena

lisette
0

ang slitning av tänderna. det beror helt och hållet på hur stor kulan är. brorsans fd hade en stav som var en cm i diameter och kulan var därefter. hon var tvungen att ha en stav i plast för att tänderna inte skulle skadas.

Struten
0

#69 så man kan ha ens tav i plast?

Karmatarerskanise
0

Ja det finns stavar i plast. Men även om jag hade haft en lång stav och stor kula når det inte mina tänder.

Thaijna
0

#70 min pojkvän brukade ha en vanlig stav fast med plastkulor eftersom han alltid råkade bita på kulorna när han åt. Så det går att göra så också

bubbelbubbel
0

#72, biter man på staven när man äter så är den för lång…;)

NinaToy
0

nu har det hänt en skum grej:P diamanten I KULAN ramla av:S Kan man gå tillbaka till affären och klaga?

Karmatarerskanise
0

Nja, det är dessvärre rätt vanligt. Och det finns ingen garanti på sn kula.

Murre_Uddiz
0

#65 håller med ^^

NinaToy
0

#75# Är det? De jag snackade med i en affär sa att jag absolut skulle byta in den o få en ny + att detta var mycket ovanligt och att sådana piercingar inte borde säljas alls.

Huskatten
0

Jag har haft i näsan (gjorde den när jag 16år) och sedan i läppen (labret) i två omgånger fast tyckte den satt i vägen.

Skulle egentligen ha gjort tungan men chicken-out i sista minuten. Himla fjantigt egentligen. Saknar dem lite nu!

Båda har läkt ihop, men synd lite i läppen…

Emsaa
0

åh vill ha piercing speciellt i navlen men också i tungan men får inte i navlen förräns 14 :/ tidigast tycker det är fint på hakan också ;)