Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 2034 ggr
anonymiz
0

Rynkor av concealer

Jag har för inte så länge sen börjat använda smink, dels för att jag tycker det är och kul men också för att jag har ganska ful hud och trivs i smink. Just nu använder jag concealer (vet inte hur det stavas), puder och någon läpp produkt. Ibland böjer jag även mina fransar. Förut så brukade jag lägga concealer och puder under ögonen också men märkte direkt att jag fick rynkor av den, det fick mig genast att sluta. Nu undrar jag om det finns något sätt att använda det utan att få det?

JossiMelon
0

Det låter ju lite konstigt. Jag vet ju inte vilken concealer du har använt. Det kanske är något i den concealer du använt som ger dig rynkor. Så det kanske blir bättre om du prövar ett annat märke. 🙂

[rumelle]
0

Det kan inte vara så att concealern liksom förstärker dina normala skrattrynkor, att det lägger sig i vecken under dagen men sedan kan tvättas bort? Det borde ju inte kunna bli nya rynkor så snabbt.

Karmatarerskanise
0

Låter som fel sorts concealer. Fel sort kan framhäva de rynkor man har så man ser mer rynkig ut än vad man är.

anonymiz
0

#2 Dom går inte att tvätta bort. Har en lång rand under ögonen nu och jag är ganska säker på att jag skulle få fler om jag fortsatte.

ennycc
0

Hur la du på concealern? Om du gnugga med fingrarna kan det vara pga det

anonymiz
0

Brukar först dutta och sen försiktigt "gnugga".

[rumelle]
0

Kan ju vara så att rynkorna kommer av att concealern torkar ut huden.

Sofiatinnert
0

concealern ska inte sitta under hela ögat om man inte är jätte mörk eftersom det gärna sätter sig i "kråkfötterna" sen så får du kolla om du har torr eller fet hy under ögonen för att kunna skaffa en som passar din hudtyp. fråga i nån sminkbutik ofta så kan de hjälpa en med tips på produkter. Jag själv är väldigt blå under ögat mot näsan typ, jag använder en laxfärgad creme från makup stores (en burk med tre färger i). detta duttar jag ett tunt lager av det sedan tar jag bara min mineralfoundation över =) funkar toppen för mig. viktigt är att inte kaka på för mycket utan tunna lager och bygg sedan upp täckningen vid behov.

http://beautywithsofia.wordpress.com/