Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 900 ggr
diii
0

foundation

Hej!

Jag undrar , är det någon har som har tips på en foundation som gör att huden inte blir glansig? =)

sarae
0

hmm..jag kör med elizabeth arden flawless finish just nu, och den funkar bra! Men jag lägger alltid ett transparent puder ovanpå

Sandra76
0

T-balance från Oriflame är till för hud med fet partier. Kostar 125kr, ibland kampanj för 89kr.

Man kan som sagt ta lite puder på de ställen som har tendens att bli fetare;)

diii
0

Uh… tack för tipsen!

Oriflame,det kan man bara köpa via en privat försäljare?

Sandra76
0

Finns även en butik i stockholm, men ja annars är det konsulenter. Gå in på www.oriflame.se och klicka på hitta säljkonsulent så ser du var närmasta finns. Oriflame har mycket kul:)

sofie
0

*putt*

ThereseW
0

L´Oreal true match, tycker jag är bra

pottsorken
0

någon som har tips på den ljusaste foundationen man kan hitta?? Jag kör bara på concealer och puder för att alla foundations är för mörka för mig ://

juliapettersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7, jag är expert på ljusa foundations ;) Hehe. Om man säger såhär, jag är så blek att det ser konstigt ut när jag använder Summer-glow produkter, de blir som en stark brun utan sol på mig…

Det är är min favorit, den passar min ljuuuusa hy perfa! L'oreal Translucide nr.15, Light Beige.

diana_
0

vilken butik i sthlm sålde den ?

pottsorken
0

#8 får kolla på den då =) Det enda pudret som passar mig är make upstores ljusaste och concealer lumenes ljusaste. men tänk om jag hittar en tillräckligt ljus foundation, ja lycklig jag blir då =)

Fantasy
0

Oriflame har också ljusa foundation. Där kan du kanske hitta någon bra. Skulle kunna rekommendera VisionV* Peach Me Perfect Skin Glow, som är en tonad gelè som även återfuktar huden och ger en jämn hudton.

Sen har du en mer täckande foundation som heter VisionV* Fresh As A Daisy Foundation, Lucy är den ljusaste. Dessa två podukter är för ung hud, och ligger även bra i pris på ordinarie pris. 75 kr.

Annars har du Flawless Foundation. Porcelain, heter den ljusaste foundation. Avsluta med löst puder över hela ansiktet.

Har man en hy med den sk T-zonen, har du den andra T-Balance foundation, som Sandra 76 också rekommenderade. Den finns också i Porcelain.

juliapettersson
0

Jag har testat Flawlesspudret från Oriflame, det var möörkt :S

SofiaLindh
0

minneral foundation är skit bra! bra för huden också ;)

Sandra76
0

Vision´s Peach me perfect luktar så gott!!

Snygg på är den också:)

Fantasy
0

#12 Konstigt….Förvånad Både det fasta Flawless, och lösspudret är transparenta och ska inte ge färg…. hmm. 

Har bra erfarenhet av löspudret över min foundation att det bara ger en finish på makeupen. Konstigt. Vad har du då haft för foundation under…?

Sandra76
0

Håller med #15 flawless är transparant och även löspudret.

Kanske var det inte flawless.

juliapettersson
0

#15, när jag använde flawless pudret hade jag IsaDoras foundation under, den med svart kork. Minns inte vad det var för nyans på pudret, men beställde förmodligen det ljusaste.

twinnie
0

Använder Infallible från Loreal och IsaDora puder på det.

Emsaa
0

infallible makeup  loeral paris