Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: tjejsnack
Läst 2418 ggr
EllenWe
0

Hjälp! Hur ska jag le?

Jag behöver hjälp nu, jag har länge haft ett problem som kan vara både svårt men kanske ändå lätt att lösa.. Det är det jag vet inte hur jag ska se ut på porträttfoto m.m. Jag vet alltså inte hur jag ska le eller om jag ska spärra upp ögonen eller inte. Ibland gör jag det och då ser det verkligen mobbat ut men jag ser inte okej ut om jag ser naturlig ut häller. Jag vet inte vad jag ska göra?! Jag kan se hur allvarlig ut som helst när jag ändå försöker le..? Jag förstår inte.. vad gör jag för fel? När jag ser mig i spegeln ser jag helt okej ut. Men varför ser jag inte likadan ut på foto:n?

Det blev väldigt mycket frågor men det är ett STORT problem för mig så svara gärna! Vet häller inte var den här artikeln passar in 🤔 Det är säkert nån modell som kommer läsa detta, ni kan väll svara på den här frågan: Hur sjutton gör ni för att se så naturligt snygga ut?

Emshify
2

Det du ser i spegeln är en spegelvänd version av dig själv och alltså inte ditt "egentliga jag".Det är därför du ser annorlunda ut på bild, eftersom bilden är den rättvända versionen. Det är också så andra människor ser dig. Anledningen till att du trivs bättre med din spegelbild är förmodligen för att det är den du är van vid! Så är det för de flesta personer. :)
Däremot kan ens utseende på bild varieras väldigt mycket beroende på vinkel, ljus, kamera o.s.v och naturligtvis hur ditt ansiktsuttryck är.
Även om du tycker att du ser konstig ut på bild när du ser naturlig ut så tycker jag ändå att du ska försöka se så naturlig ut som möjligt! Slappna av och försök känna dig självsäker bara. Det blir ändå bäst!
Det du kan göra annars är att ta kort på dig själv, t.ex med mobilen, och helt enkelt träna! Då kommer du lära dig vad som blir bra och inte!

Alla ser dessutom olika ut. Det är nog svårt för en person att ge dig råd om exakt hur du ska göra eftersom olika uttryck fungerar olika bra för olika personer. :)

EllenWe
0

åh tack så mycket för hjälpen och tipsen!

molam
0

Vill inte verka negativ eller nått, men jag Kan INTE le på kommando, dvs jag kan inte tvinga mig själv att le, det ser skevt ut så blev alltid riktigt sur när vi skulle ta skolfoto för dom tvinga mig att le, så även fast jag gav ett leende till Kameran så såg jag riktigt sur ut därför det är så falskt ^^

Sanningen är den att dom bästa fotona jag vart med på har varit naturliga jag kan ha gapskrattat med tårarna rinnande men det har ändå var "sötare" så att säga än när man tvingar sig själv att le ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Tilde]
0

Tänk på något kul och få fram ett naturligt leende - det är alltid finast! Vet du hur man "smize:ar"? ;) Man spänner musklerna vid tinningarna och ögonen, vilket gör att ögonen ser mer intensiva ut - fungerar super på kort. 🙂

EllenWe
0

#4 jag har faktisk kört lite med det. Tycker dok inte det funkar så jättebra D: