Hårfärgning
Nu är jag lite smått irriterad.. :P När jag var hos frissan sist frågade jag om man på något vis kunde få mitt hår några nyanser ljusare, det är nu nästan svart (färgat). Vill till slut bli blond, men satsar på en ljusare brun eller mellanbrun först, visst måste nån frisör kunna fixa det!? Till svar fick jag att "Nehe du, det går inte, det blir inte alls bra, du får låta det växa ut, det är det enda som går å göra.". När jag sedan skulle gå såg jag att en annan frisör där som för några månader sen hade kolsvart hår, nu hade ljusbrunt med blonda slingor i. Hur går detta ihop!?
Visst måste det gå att fixa till håret, till nån ljusare nyans, typ chokladbrun, ja ni förstår.. !?
Ja, jag tror helt klart att det går att fixa.

Min kompis gjorde det, men själv, för frisören sa till henne att det var skadligt för håret attt färga det igen.. Hon hade väntat i 3 måndaer, hmm?
#2, men om hon färgade det själv ljusare, blev det inte orange då ? Vart med om att många råkat ut för det :/
Självklart går det att få det ljusare. Men det sliter otroligt mycke och det är nog ganska många frisör som avstår eftersom det krävs många blekningar och avfärgning om det är färgat svart. Du får fråga runt bland olika salonger

ngn gjorde först avfärgning sedan färgade om det igen till den färgen hon ville ha, hade svart hår då innan, blev bra, men det blev lite konsigt så dom fick färga om det 2 ggr, tror ja ;)
men visst går det att ljusa, men det sliter ganska bra, kan ja säga, mitt hår är en boll av tova. men det finns ju sådant som "helar" håret igen, silikon droppar och en massa sådant, har andvänt det, och mitt hår är bättre ;) tips om du bleker ;)
Ok .. jo att det sliter på håret förstår man ju. Men om man Verkligen är angelägen om att göra håret ljusare. Jag menar, vem vill vänta tills det växer ut!? Då får man ju se ut som jag vet inte vad, hur länge som helst.. :/ Men när man sedan färgat så det ser någolunda ut, då är det ju slitet, men sen när man får tillbaka sin naturliga hårfärg (jag är ju blond egentligen), o inte färgar mer, då borde väl håret "återhämta" sig, eller ? :)
jag har färgat håret själv ifrån svart till brun.och även svart till mellan blond.allt går:)men usch vad det sliter på håret.
Min syster hade typ mörkt, brunt hår. Hon blekte det och nu är hon blond. Det borde ju gå om man är svarthårig också bara att man kanske måste bleka fler ggr eller så .. (?)

Tror det går, men gör inte allting på en gång utan vänta ngn/ngr månader emellan! en klasskompis skulle färga sitt hår från svart till blond, det blv inte bra o hon hade i 7 blonderingar .. det va inte snyggt, varken hon elr andra tkt det ^^