Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 1662 ggr
[Camia7]
0

Varje dag?

Gör ni er fina varje dag?

Sminkar ni er och fixar håret och sätter på er hyfsat snygga kläder? eller har ni dagar/veckor när ni skiter i de det?

sofie
0

Jag fixar mig varje dag då jag jobbar, vissa dagar är jag mindre sminkad andra mer. Men håret fixas alltid och ser alltid till att ha fräscha kläder

Cederin
1

Japp! Alltid om jag ska iväg någonstans eller till skolan. Full make up med bas, eyeliner, mascara osv.. Håret fixas varje dag samt att jag alltid vill ha fina kläder. Ska jag bara åka och handla mat spelar det ingen större roll.

Medarbetare på Naglar och Hår

[Camia7]
0

okej.. jag gör mig aldrig fin.. orkar inte.. blev så när jag träffade min kille.. har praktik men där ser ingen mig så jag bryr mig inte.. jag vill bry mig men då blir det mer tvätt och det är också drygt..

håret i en knut och mysbrallor

[rumelle]
0

Jag har alltid ett "basic" lager smink (foundation, ögonbrynsskugga, ögonskugga, mascara, puder, rouge). När jag jobbar blir det hästsvans, dels för att hålla undan håret och dels för att det tar typ fem sekunder att fixa. På jobbet har jag även "uniform" så jag drar oftast bara på mig något bekvämt på morgonen.

fidojunior
0

Nä, orkar inte fixa mig varje dag eller jo jag orkar men tycker det känns onödigt ibland. Det känns som att jag sliter på t.ex. mina jeans om jag har de varje dag. Men när jag har skola ser jag till att håret ser bra ut, lite mascara kanske, täcka lite blemmor och ha fräscha kläder. När jag är ledig, som idag och helger, har jag oftast mjukisbyxor på mig och fixar mig knappt, kanske täcker någon finne om jag har. Håret sätter jag då oftast upp i en klämma eller tofs.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Camia7]
0

Okej:) nu har ju jag typ 100 jeans haha (jeans nörd) men håller med om att det är onödigt att slita ut.. man kan ju ha leggings som inte är så dyra i svart för då kan man ha typ allt till.. :) Jag är verkligen mjukisbyxlover och skulle inte kunna leva utan mjukisbyxor:)

fidojunior
1

#6 Haha ja, finns inget skönare än mjukis. Ogillar verkligen att sitta hemma i soffan framför tv:n eller datorn i jeans. Hemma kan jag sitta i alla möjliga konstiga sittställningar så därför är det så skönt att ha mjuka och lösa plagg.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

arandeira
0

Varje dag. T.o.m ibland när jag bara är själv. Jag gillar inte att vara ofräsh och ofixad och känner mig jätte obekväm i det. Tycker inte alls det är jobbigt att hålla på och fixa med utseendet utan tycker det är mest kul. Gillar helt enkelt att känna mig fin :)

[Camia7]
2

mm jag gillar också att känna mig fin men känns så bortkastat när man sitter hemma, mascaran tar slut, hyn får inte andas, ögonfransarna trillar av..

arandeira
0

#9 nepp, inte märkt något av ovanstående. Har inte lätt att få dålig hy, väldigt starka ögonfransar osv. Sedan så finns det självklart dagar när jag bara ligger och degar i soffan men om jag är uppe och gör saker brukar jag fixa i ordning mig ändå. En morgonrutin jag har helt enkelt.

monstermash
2

Sminkar mig aldrig, fixar inte håret heller för den delen. Har inga problem med mig själv och tycker mode är urtrist, känner mig dessutom mycket finare utan att vara sminkad.

Är jag hemma så har jag inga problem med att gå runt i urtvättade t-shirts och mjukisbyxor, däremot har jag ingen lust att gå ut så.

MichelleLindh
2

när jag var 14 och fjortis gjorde jag mig ''fin'' varje dag. Thank god så var jag INTE en av dom som tuperade håret, använde vitt läppsyl och bar sån där ful väst. nu gör jag det bara när jag träffar kompisar eller ska ut och shoppa tex. Inte om jag bara går till affären och handlar mjölk eller träffar nån i familjen en snabbis.

är 17 nu, fyller 18 nästa månad :]

/ Michelle 

spacesheep
0

Fixar mig om jag ska iväg någonstans, med undantag för affären. Ska jag fika med vänner, till skolan eller liknande sminkar jag mig och borstar igenom håret. Ska jag vara hemma så går jag runt i myskläder osminkad och förjävlig 😃

Gronstedt
0

Jag har årtionden då jag inte sminkar mig eller "fixar till" mig. Helt och rent är nog om jag ska ut bland folk, hemma behövs inte ens det.

[FrkFetknopp]
0

Jag försöker alltid se hel och ren ut. Naglarna ser jag över varje jag, brukar låta ansiktet vila från krämer någon dag i veckan, har långt hår så det måste alltid borstat och fixas till så att det inte är i vägen. Jag skulle väl inte säga att jag "fixar till mig" men jag försöker se till att vara presentabel🙂

lollolovee
0

Oftast så håller jag på en bra stund framför spegeln… Men jag älskar att hålla på så det gör inget för mig tycker jag :)

Jojaton
0

Inte alltid, men oftast. Jag sminkar mig inte nödvändigtvis om jag bara ska hem till en kompis och hänga. Har arbetsuniform på jobbet, men brukar sminka mig (mer eller mindre beroende på humör)

Johanna - Instagram

ettlitetalias
0

Tycker jag är finare utan smink till vardags, så brukar inte sminka mig speciellt ofta. Lite rouge och mascara blir det på vintern när jag är blek dock. Håret är finast när det får vara ifred och göra som det vill också, så använder aldrig några hårprodukter. Flätar eller sätter upp i hästsvans om jag vill ha det ur vägen.

Klär mig i smart casual till jobb och vardags. Enkla klänningar eller jeans och stilren top. När det är lingonvecka så brukar jag bli riktigt omotiverad dock och gå runt i morgonrock eller pyjamasbyxor. Har inga som helst problem att gå ut "ofixad" heller.