Sminkborstar - låg budget
Hej hej!
Jag söker efter okey sminkborstar för rimliga priser, ni som har lite lägre budget, vad har ni för borstar och penslar? Någon som vet något bra set med alla borstar man behöver?
Jag söker en puderborste, rougeborste, ett par ögonskuggspenslar, foundationpensel samt concealerpensel. Om ni vet något prisvärt set på t.ex. ebay eller liknande så länka jättegärna! Vill ju egentligen ha så bra som möjligt, men eftersom studiebidrag är det enda jag har måste jag troligen kompromissa till syntetborstar. Och att hitta bra syntetborstar är alltid en vild chansning 🙂
Elf (eyeslipsface) har massa borstar till bra priser! Vet inte hur de är riktigt men många har fått bra betyg på deras webshop iaf :)
Aut viam inveniam aut faciam
Rekommenderar Eco Tools, finns olika kit. Ett tips är att köpa dom på gekås, ett kit kostar 129:- tror jag det var, och enskilda borstar mellan 39-59 kr. Dom är supermjuka, syntet, miljövänliga. Plockar upp och ger ifrån sig på produkt bra, och priserna är ju oslagbara! Som foundationborste måste jag rekommendera kicks egna BB-cream brush, en platt, snedskuren borste som är helt underbar till foundation och bb-cream! Har lagt alla mina andra foundationpenslar åt sidan sedan jag köpte den, dom används bara när den är smutsig eller så! Men kolla upp Eco-tools, dom finns på olika sidor till bra pris, även om dom är billigast på ullared. Kan även slå ett slag för kicks blendingborste, en sådan är ett måste enligt mig i allas borstsamling! Betala hellre lite mer för en riktigt bra borste än flera halvkassa! Ska så snart jag får min lön köpa på mig fler blendingborstar och kanske även en till bb-cream borsta!
Eco tools! Gillar dém bättre än Bare minerals borstarna :)
Jag har en foundationborste från elf och en puderborste från Clinique - tycker faktiskt den från elf är snäppet bättre då den andra tappar hår ibland (men jag kanske inte sköter den, haha). 😛