Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 546 ggr
[Camia7]
0

Tunt hår av hårfärg?

Kan man bli tunnhårig av att ha färgat håret i flera år varje månad?

Jag hade sjukt tjockt hår när jag var yngre men nu för något år sen har det blivit tunnare.. jag vill stoppa processen, någon som har något tips?

Jag är 24år

Cederin
0

Kan ju bli så att man tappar lite extra hår när hårbotten täcks av kemikaler, bara en fundering. Jag färgar också håret ca. en gång i månaden. Om du vill sluta färga så är det väl bara att försöka färga tillbaka till din naturliga hårfärg antar jag :)

Medarbetare på Naglar och Hår

[Camia7]
0

okej:) mitt hår slutar nedanför rumpan så att försöka färga det kommer jag inte att göra.. har funderat många år på att låta min hårfärg växa ut men det kommer se jätte roligt ut XD

Jag tappar mer hår än vanligt när jag tvättar ur färgen gör du det?

Cederin
0

#2 Oj ja det blir en väldig process att färga om det hehe! Nä inget jag märkt faktiskt :) Det är nog väldigt individuellt.

Medarbetare på Naglar och Hår

[rumelle]
0

Jag har färgat mitt hår regelbundet i ca 10 år. Hade visserligen en period när jag tappade mycket hår, men då led jag av svår depression och ätstörningar. Numera är håret normalt igen och jag färgar det nästan varje månad.

[Coolkicki]
0

Det sliter juj allafall att färga de blont, dock vet jag inte på vilket vis de sliter faktiskt.

Jag har inte märkt något särskillt, har alltid haft tunt hår osv..

Men ett tips ifall du nån gång vill spara ut till din vanliga hårfärg, så skulle de ju se någorlunda ut om du satt upp håret i en knut.

Men också kanske de bara känns tunnare när de blivit så långt? :)

[Camia7]
0

ja jag vet inte?:) jag har alltid haft långt men kanske inte så långt som jag har nu?, jag har funderat på om det är så för när jag klipper av en bit i bland så känns håret tjockare.. men det är inte lika upp puffat på huvudet längre..kanske också har med längden att göra? :)

[Coolkicki]
0

Jag är inget proffs, men jag skulle tro att de är lite därför.
Jag får både fluffigare och tjockare hår varje gång jag klipper mej!
Däremot så är de ju inget fel med tunnt hår heller,
jag har fått många kommentarer som "gud vad tunnt och fint hår du har" osv.. så de är ju kul :)