Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 4742 ggr
Julip
0

Är detta en tofs?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller vad tusan kan det vara? :3

Har sett det på bla glitter.. o nu även bland hår grejerna på matvaruaffären.

Kan det vara nån konstig typ av tofs? Hårprydnad? Har ni sett såna förut och kanske t.om använder det?

Jag menar, finns det t.om på ICA så borde det ju vara något som är.. vanligt? 😃

pistenbully
0

Skum grej, har aldrig sett något liknande :-/

Julip
0

Hittade dessa på glitters hemsida, ser ut att vara typ likadana? Hårsnoddar är det isånafall..

Julip
0

Nu hittade jag även dessa på h&m's hemsida och det är definitivt såna! Hårsnoddar dvs 😃

pistenbully
6

Haha, ska man sätta upp håret i en telefonsladd? :-P ser precis ut som en sådan sladd som var på telefonerna när man var liten fast prickig. Fy vad gammal jag känner mig nu :-P Julpi, tack för infon iallafall :-D

Julip
0

#4 Jaaaaa men just det!! TYCKTE väl jag kände igen mig i själva formen på snoddarna.. det är ju gamla telefonsladdar dom fått inspiration ifrån!!! Hahahaha, dagens skratt!! 😂😃

Hihi ja.. modet blir bara knasigare och knasigare ^^' Jag tyckte då dom var riktigt coola.. hårsnoddar i plast liksom.. det var något nytt. Jag gillart 🙂

Kanske borde kalla dom telefonsladdstofsar/snoddar istället 😉

pistenbully
3

#5 kanske någon som tillverkade dessa sladdar förr och när dessa telefoner gick ur modet behövde dom ett annat användningsområde för denna produkt då dom hade ett stort lager kvar :-P Vart lite sugen på att köpa dessa konstigt nog, dom var lite häftiga trotts att dom verkar lite. . . Onödiga.

Julip
0

#6 Själv köpte jag dom för jag tyckte dom såg så söta ut.. visste inte riktigt vad det var, men köpte det ändå. Knasigt att man kan vilja ha nånting utan att veta vad det egentligen är.. ibland bara dras man till saker.

Nu vet jag med mig att jag kommer bli en storsamlare av dessa telefonsladdsnoddar.. 😃

pistenbully
0

#7 har du provat dom då? Är dom bra? :-D

Julip
0

#8 Jajemän. Men jag har en vanlig tofs närmast hårfästet.. sen har jag telefonsladdstofsarna (de två i bilden i #0) längs håret.. om du förstår? 😃 Vet inte vad det kallas när man har flera tofsar i en hästsvans med några cm mellanrum, men förstår du vad jag menar? 

Gillar dom verkligen 😃

Ska testa att ha dom närmast hårfästet sen och se om dom kan "hålla kvar/uppe" håret på samma sätt som en vanlig tofs. 🙂

Julip
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten bild.. höhö. Där ser man litegrann, iallafall även om bilden är dålig, hur snoddarna sitter just nu. I love them. 😃 älskar udda saker.

pistenbully
0

Helt klart dekorativt :-D Ja, testa gärna och återkom, dessa skumma saker va ju spännande. Undra hur det är tänkt att dom ska användas?

Julip
0

#11 Tja, det är ju hårsnoddar.. så håret är ju ett alternativ 😃 men man kan ju ha dom som färgglada (älskar färgglatt!) armband också.. precis som vissa har vanliga hårsnoddar som armband.. mycket snyggt tycker jag! 

Eller undrar du hur man kan sätta fast dom i håret kanske? 🤐 Man gör precis som med vanliga tofsar, snurrar den ett eller flera varv runt håret. 

Man kan nog ha dessa märkliga saker till annat roligt också! Får gnugga kreativitetsknölarna lite, hehe 🙂

Kul att du fann ett litet intresse i dom pistenbully! 😃

pistenbully
0

#12 ja, tänkte mer om det var tänkt att man skulle använda snoddarna på något speciellt sätt i håret :-P Dom är som sagt ganska dekorativa, så att använda dom som armband är nog inte så dumt. :-D

Hanna
5

Vad jag HÖRT så är det vanliga hårsnoddar som ska motverka att det skaver på håret. Men det är säkerligen dekorativt också. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

JMax
1

Dom var ju fina, jättesöta med prickar!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Julip
0

#14 Se där, toppen ju 😃

#15 Jaa, jag älskar mina små prickiga färgglada telefonsladdar, haha. Letade efter fler sladdisar på glitter idag, men dom var inte lika mysiga som dessa.

pistenbully
1

Kollade efter dessa i veckan när jag var på Ica maxi men hittade inte dessa. Får leta vidare, jag måste bara ha en sådan :-D frågan är dock varför :-/ haha!

Julip
0

#17 Ibland finns inget svar på den klassiska frågan "varför". Ibland bara ÄR saker o ting 😉 

Ifall du har vägarna förbi H&M så kolla där vettja.

Hanna
0

Har sett på Ur och Penn.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

pistenbully
0

Tack för tipsen, ska kolla där nästa gång jag åker in till den stora staden :-D

Tilda155
0

Man kan sätta upp en vanlig tofs och sebn sätta den runt :)

Julip
3

#21 Den fungerar som en vanlig tofs också. Jag har ena på armen och den andra i håret just nu 😃 Blivit förälskad i dem, knasfia som jag är.

[Thiah]
0

Håret trasslar inte in sig då?

Julip
0

#23 Nix! Det gör dom inte 🙂

makeupbox
4

Trodde de skulle slita jätte mkt på håret tills jag såg vad#15 skrivit. ser inte ut att vara så skönt ut. tyckte de var hemskt fula också

JMax
0

Jag hittar dem ingenstans, tänkte köpa några till dottern.

sofie
0

Dom finns på Glitter

JMax
1

Tack då ska jag kolla där!

Julip
0

Dom finns på Tradera såg jag nu 🙂

[rumelle]
0

Nej, det är ingen tofs, det är en snodd.

Julip
0

#30 Det är samma sak? Tofs/snodd.

[rumelle]
0

#31 Nej, en snodd är det band man använder för att sätta upp håret i en tofs.

Emdbo
2

#32  Det är samma sak, beroende på dialekt kan man säga både tofs eller snodd om samma sak.

[rumelle]
0

#33 Kan inte tänka mig att det är något som förknippas med dialekter. Har bott på flera platser i landet och alltis stött på någon som kallar en snodd för en tofs. Handlar snarare om okunskap.

Emdbo
4

#34 Efter en  enkel googling:

http://www.infoom.se/synonymer/?ord=h%E5rsnodd

http://tyda.se/search?form=1&w=tofs&w_lang=&form=1&action=submit&form_search=1&source_langs=sv%2Cen

Kan länka ett antal fler sidor som bevisar att den enda person som är obildad är isånafall du, även om bott på "flera platser i landet".

[rumelle]
0

#35 Ja, google är ju en bra källa. I rest my case.

Julip
0

Tack Emdbo, bra sagt 🙂

Emdbo
2

#36 Men jösses, den kommentarer bevisar ju verkligen att det är du som besitter okunskap. Du vet att google är den största söktjänsten som finns va? Plus att flera personer uppenbarligen bevisar att du har fel. Om du tycker att google är strunt, kan jag berätta att enligt SAOB (svenska akademins ordbok) så beskrivs även tofs som hårband eller snodd. Går enkelt att hitta genom en enkel googling (eller ajuste, du kan gå till biblioteket att låna den annars).

Men självklart kan man inte ens lita på svenska akademins ordbok, eftersom du har bott på flera ställen och därför kan det svenska språket bättre än alla andra.

Emdbo
0

För att hålla mig till ämnet så verkar den vara jättebra. Kan tänka mig att det inte alls sliter mycket om man har håret uppsatt i en slarvig knut till skillnad från en vanlig tofs, som jag alltid har när jag hemma och skräpar. Skulle dock föredra den i lite diskretare färg kanske.. :)

[rumelle]
0

#38 Jisses vad du hackar på mig, trots att jag uppenbart ville lägga ner diskussionen. Förlåt om jag sårade dina innersta känslor. 
Min kommentar om att jag bott på flera ställen var enbart för att understryka att jag har hört olika dialekter i landet och hört ordet användas i samtliga dialekter, det kan alltså inte handla om ett dialektalt uttryck. 
Åter igen förlåt om det var ett känsligt ämne.

Emdbo
3

#40 Tycker bara att besserwissers som uppenbarligen har fel och kallar andra människor med andra ord för dumma när dom påpekar motsatsen borde ta det lungt. Nu blev du överbevisad och kunde som jag anat inte ta det heller. Har inte så mycket mer att tillägga jag heller faktiskt, så förlåt själv för att du fick dig själv att se dum ut. :)

[rumelle]
0

#41 Jag har inte kallat någon för dum. Jag sade någonting om okunskap. Att inte ha kunskap om något är inte att vara dum. 
Sedan erkände jag att Google är en bra källa, är inte det att erkänna att du hade rätt?  Hur många gånger ska du behöve gnugga in det i mitt ansikte innan du är nöjd? 
Inte för att vara tarvlig men det är väl värre med besserwissers som inte kan nöja sig med att ha rätt, utan verkligen måste skrika ut det så att hela världen vet?

Emdbo
0

#42 Just därför återgick jag till tråden för fyra inlägg sen för att sluta med offtopic då jag kände att denna diskussion var över. Uppenbarligen är det du som inte kan släppa detta. Därav blir det mitt sista inlägg till dig, så du behöver inte känna att du verkligen, verkligen måste svara på detta som tidigare. Tack för det :)

[rumelle]
0

#43 Jag tänker ändå svara och påpeka att jag försökte avsluta diskussionen tre inlägg innan du gick back till topic. ;)

sofie
0

Jag säljare både hårband och snoddar/tofsar. Alla säger olika punkt slut :)

#39 Den är jätte bra :) Den finns i olika storlekar och färger på glitter om du skulle ha vägarna förbi en sån butik.

Emdbo
0

#45  Åh perfekt! Blir till och gå ner i helgen och titta och klämma lite :)

Julip
0

Just glitters variant av domdär tofsarna upplever jag är lite "vassare" och hårdare. Dvs inte alls lika runda och mjuka som tex dom jag visar i tråden och dom jag länkade. Men det är ju en smaksak hur man vill ha det :) finns iallafall i alla möjliga färger så det är bara att välja och vraka.