olja i håret
hej
jag har hört att man ska ha olja i håret men jag undrar vilken sort är det mandelolja eller är det någon speciell olja?
tack för svaren🙂
Finns många olika oljor man kan ha.
Helst oljor ifrån frisören! Lanzas silkes olja är så underbar! Skyddar även håret ifrån värme upp till 250 grader! Sen har du American oil också :)
Okey får gå till frisören tack
Beror helt på vad för hår du har, och vad för olja ditt hår behöver. Olja med silke i är bra om du har hår som behöver protein, olivolja är bra för hår som behöver fukt, ricinolja är bra för hårbotten om du vill att håret ska växa snabbare. Finns många fler alternativ också så klart! Kika in på lockig.se, där kan du läsa massor om vad för olika oljor folk använder :)

När håret är extra toort och risigt brukar jag använda vanlig olivolja, Billigt och bra! Mandelolja finns billigt på apoteket och är bra för både hud och hår.
Jag har även morrocan oil och Nashi argan som är bra men lite dyrare.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#4 finns ingen produkt i världen som får håret att växa snabbare. De med ricinolja är en myt!!!! Det beror helt och håller på hur du mår och hur du äter som påverkar håret växt! Men däremot så har jag sett före och efter bilder med ricinolja att helhelten blir bättre. Men vet ej om man ska tro på de med…

Det som ev kan stimulera hårtillväxten är att man masserar in oljan i hårbotten.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
när jag gör en liten "special treatment" för mitt hår brukar jag ta ganska mycket olivolja och olja in hela håret.. masserar hårbotten noga och sen gör jag en utbakad fläta. Går runt med det typ en hel dag när jag är ledig och inte behöver gå ut så mycket, och sen tvättar jag ur det på kvällen
#7 Man behöver inte massa kladdig skit å håret bara för att stimulera hårsäckarna.. Bara att masera med fingertopparna så slipper man kladdet..
#8 Och det är bar för att?
det gör mitt hår mjukt och tar bort den torra och frissiga känslan
#11 okej :)
Hej! Det är sant att man kan använda många oljor men vill man använda nåt som är jättebra och väl anpassat för ens hårtyp som tycker jag man kan kolla på www.lenaturel.se. Jag har i regel väldigt torrt hår så jag brukar köra en mix på Macadamiaolja, aprikoskärnolja och gurkörtsolja, men man kan naturligtvis välja en av dem med, men ju fler desto bättre (om du vill ha bättre resultat :)!)
Jag rekommenderar iallafall deras saker för att det finns olika produkter för alla hår/hudtyper och det är bara naturliga grejer med, vilka har funkat bäst på mig genom åren :) Kram / Therese
#13 Ett enda inlägg och det är reklam för en sida, känns inte seriöst.
Finns inget ska, men om du vill så. Mitt hår t.ex. gillar inte olja, blir bara oljigt även fast jag tar lite.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg