Vad använder du för schampoo o balsam?
Lite nyfiken på vad du använder för schampoo o balsam? Och är du nöjd eller ska du byta?
Jag andvnder inte just det shampoon o balsamet jag ÄLSKAR men det är iaf också ett från schwarskopf (stav)
Det är typ ett kill shampoo men det är iaf JÄTTEE bra (det jag älskar)
Håret blir as lent m.m
KÖP DET!!
Du vet nog inte vilketxD Men köp från shwarskopf
Jag använder Macadamia Natural Oil rejuvenating schampoo, sen har jag även balsam och inpackning från Macadamia natural oil.
Började med just macadamia för min frisör hade det och det var väldigt bra för mitt hår så har fortsatt med det. Sen älskar jag även ett schampo från Uniq One.
#2 Aldrig hört talas om de då jag själv är frisör. De får jag kolla upp. Men inte för vara sån men jag vet att många gör fel. Men i vilken ordning kör du alla 3? Alltså schampo, balsam å inpackning? :)
Panthene
#3 Antar att det är relativt nytt då det för några månader sen inte fanns att köpa på någon salong i princip utan bara på nätet, nu däremot finns den iaf i denna stad på olika salonger😉. Nu använder jag inte inpackningen varje gång jag tvättar håret. Men annars kör jag Schampo - inpackning - balsam.
Använder TRESemmé för färgat hår. Både balsam och schampo.
#5 Jaha okej, olja i schampo är de bästa för mitt hår så de måste jag testa! :)
Ah men det är rätt. Vet många som tagit inpackning efter balsam å då hjälper ju inte inpackningen :P hehe
Jag använder TREsemmé som är godkänd av balsammetoden (eller Franck Provost, beror på vad som finns till bäst pris). Använder just nu ett schampo av L'Oréal till hårbotten men ska sluta helt med schampo, dels för jag vill köra 100% på BM och dels för min hårbotten lätt blir irriterad. 🙂
Just nu använder jag Tigi Bed Head - Some like it hot! Doften är underbar och det är väldigt drygt, schampot är så tjockt att jag får späda med vatten för att kunna massera ut det i håret! Balsamet är det bästa måste jag ändå säga, tjockt, återfuktande och luktar godis! Inpackning använder jag från Garnier Fructis, den innehåller inga silikoner och så som den andra jag har från moroccan oil gör!
Jag använder shampo från Aussie Frizz miracle
Och morocianoils återfuktande balsam. :)
jag använder numera TIGI BED HEAD colour goddess champoo och balsam. hade tidigare ett som inte finns i Sverige. fick leta länge innan jag hittade ett nytt som jag blev lika nöjd med.

shampo är en shampokaka från lush
balsam är lite varierat, kör mer inpackningar som också brukar variera
Kevin murphy! Helt klart favoriten, nästintill oslagbart ;) efter att ha provat minst ett 20-tal har jag hittat nått jag tycker om! Inget frizz, fäller mindre och tål mycket mer! Det enda är väl att jag inte tycker den luktar suuuper gott, men det är ju bara en bagatell ;) gillar doften på såna godis schampon typ haha
Alltid använt Aussie. Älskar de! men har köpt shajuan nu för nyfikenhets skull och är faktiskt riktigt bra! :)
Redken, den blåa serien. Gillar också balsamet som #13 visar på bild.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny