Tandsmycke ?
Hej!
Jag är så himla sugen på att skaffa ett tandsmycke, en av mina kompisar har det och det är så fint ! :) Har ni det ? Kan inte ni visa bilder ? :P Vart gjorde ni det och hur mycket kostade det ?
Man gör väl det hos tandläkaren bara :) Kostar inte så jätte mkt har jag för mig.

Jag hade ett för aslängesen, jag åt upp det…hehe! Har fortfarande kvar själva fästmedlet på tanden.
Kollade för ett par år sen vad det kostade att sätta in nytt men det blev aldrig av. Det skulle kosta 350:- för att göra det sen sålde tandläkaren smycken och det billigaste var en enkel sten för 300 tror jag som såg rätt trist ut…
Mitt förra smycke köpte jag på Guldfynd men de sålde inte längre när jag kollade.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
::reflektion:: Risken med tandsmycken är att folk kan tro att du har nåt på tanden som inte ska vara där och sådana kommentarer kan ju vara tråkiga.
tack alla

Du gör de som sagt hos tandläkaren och jag har hört runt 4-600 kr här runt omrking hos mig i alla fall :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
åh sånt är så fint! :) jag tror priserna beror på vart du bor men räkna med 300-700 skulle jag säga
Är det någon form av pärla man har på tanden? Hur sitter den fast och är det skadligt för tanden på nåt sätt?

Man kan ha en sten eller ett guldsmycke, typ en stjärna eller hjärta. Tandläkare sätter fast detta på samma sätt som han sätter dit en tandställning. Det sitter tills det råkar trilla bort eller man går till tandläkaren och tar bort det. Det är inte skadligt för tanden.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag hade en not av guld, men den trillade av efter 1 år ungefär. Eller ja, 2 år tror jag. :) Men jag hade sådan tur så jag hittade det när jag tappade det första gången (snarare jag som pillade av det, men fråga inte hur jag lyckades x'D).. Så gick och satte dit det gratis när det hade trillat av, men det satt inte på så länge, så råkade svälja det i sömnen. Haha!
Har fortfarande lite av limmet kvar..
Mitt kostade 500 tror jag, om inte mer. Fick beställa mitt, för de hade inte hemma det! ;)
Två av mina kompisar har det. Båda har ett guldigt hjärta. En av dom köpte det på guldfynd och båda satte dit det hos tandläkaren!
Jag fick ett guldhjärta i julklapp som är köpt på guldfynd jag ska sätta din den nu till veckan och de kostar ungefär 200kr, men de är väl ochså olika vart man går.
Mvh Linnéa
Jag köpte ett guldhjärta hos tandläkaren och när dom satt dit de å allt gick de på 500 rätt dyrt, men den sitter super iallsfall påmej;D
Det är så fult med tandsmycke, det var typ poppis för 10 år sedan. Pierca dig ist för att sätta smuts på tänderna. :P
#13 ahaha de är väl bättre med tandsmycke som man kan ta bort istället för en piercing då man kan få fula ärr?:P
#14 Snyggare med piercing :)
#15 kan va fulare i slutändan:P nämen håller med piercing är snyggare
Min mamma satte dit sitt tandsmycke i 20 års åldern, och det sitter fortfarande jätte bra! Konstigt att mångas lossnar efter bara ett par år! :o
#16 Men alla passar inte i piercing. Å TS kanske redan har eller är helt emot de! :)
Jag har ett tandsmycke, ett dollartecken i silver. Jag köpte det på en hemsida som hette Twinkles, det kostade ca 270 kr och jag har för mig att det kostade ca 400 att sätta dit. Har inte haft det så jättelänge, slutet av juni typ :)
#19 Haha de är ju egentligen bara att ta en sådan sten som man dekorerar naglarna med å gå till tandläkaren ;) se om de funkar hahah :P
När jag såg folk med tandsmycke då när det var populärt tyckte jag alltid det såg ut som skit på tanden 😃