Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 935 ggr
djurtok
0

Bb cream, fondation? eyeliner

Hej jg sminkar mig inte så mycket men ändå, har hört att bb cream är en åter fuktande grej som också täcker, men ska man ha fondation också och sen puder? Undrar också om ni vet en bra eyeöiner? Gärna som finns center syd eller maxi ;)

För evigt med Gaia

Emelice1206
0

BB cream är istället för foundation, den återfuktar, täcker, har SPF osv. Du ska alltså inte ha foundation över, däremot kan du ha puder för att sätta BB creamen, men det är ju inte absolut nödvändigt.

djurtok
0

Så det räcker med bb cream bara?

För evigt med Gaia

Emelice1206
0
djurtok
0

Okej Tack för Svaren :)

För evigt med Gaia

BeccaTilda
0

Jag har en bb cream från garnier som jag måste lägga foundation över på vissa ställen då den inte täcker jätte bra. Letar du efter nått som täcker lite mer som en foundation, satsa på en cc cream :)

djurtok
0

Okej Tack! :)

För evigt med Gaia

Charlott_
0

#5 Men då täpper du ju igen väldigt mycket låter de som! :S Onödigt att lägga 2 olika lager Foundation lixom..

BeccaTilda
0

#7 fast duttar bara lite med en svamp på näsan (som lätt blir röd) så är nog inte så farligt ;)

Charlott_
0

#7 Men varför använda de när de är sommar?
Jag råder dig att du får bättre yta med en pensel! Av svamp blir de lätt fläckigt! :)

BeccaTilda
0

#9 använder det inte nu på sommaren, mer än på sena kvällar om man ska ut eller så. Nej det passar inte mig alls, trivs mycket bättre med svamp! Blir superjämt och bra :D

Charlott_
0

#9 De det inte blir.. Jobbat med både svamp och pensel. Men de är ju i vilket ljus du sminkar dig i. Är de glödlampe ljus så är de svårt för dig att se dessa fläckar! :)

Charlott_
0

#10 Fast man upplever olika så :)

BeccaTilda
0

#11 beror ju helt på vad för svamp och vad för pensel man har. Jobbat med både och jag med, och på vissa kunder passar svamp bättre än pensel och tvärt om, borde du väl också veta? :) Har speciella lampor som ger dagsljus :)

Charlott_
0

#11 Jo jag glömde skriva de. De beror på vilken svamp de är :P

Jag arbetar inte som stylist. Har bara haft kurser i de när jag gick frisör. Men själv använder jag en pensel i ifrån Kicks. Super bra. Men på mig, vissa ytor så som näsan och kinderna, där jag är röd så får jag använda fingrarna för att få ''bort'' de rörda. Några tips på att undvika använda fingrarna varje gång då? :)

BeccaTilda
0

#14 ja okej, då förstår jag! :) Låter som att du har lite samma "problem områden" som mig då! Ja det har jag, och det är att använda en ganska så tät svamp och först dutta med och sedan göra små försiktiga cirkelrörelser med :) sedan avsluta med ett lätt puder när foundationen fått gå in i huden ordentligt :) Själv använder jag specialsvampar som min killes pappa tillverkar :)

Charlott_
0

#15 Spännande, vad är de för svamp då? :P

sofie
0

#5 Testa BB Cream pure från Maybelline, den ska vara mer täckande.

#14 Jag är lärd att gå och trycka med fingrarna efter att du applicerat foundation med borste. Det smälter bättre in i huden och blir jämt. Ja jag gör även det när jag har cc Cream och den applicerar jag ofta med fingrarna då det går snabbt och smidigt. Men på andra kör jag med pensel.

BeccaTilda
0

#16 De går inte att få tag på i vanliga affärer, utan han säljer till typ tv stylister och andra stylister :)

Charlott_
0

#18 Okej :)