Ombre - göra om?
Kan man göra om sin ombré dagen efter? Alltså med den färdiga blandade färgen sen dagen innan? Min kompis gjorde åt mig idag, men tycker nästan det blev lite fööör osynligt. Eller ja, det syns ju, men vill ha det tydligare. Så, kan man använda färgen som blev kvar i flaskan? (Som är blandad med blonderingskräm och pulver)
Såhär ser det ut nu. Som sagt, tycker det blev för otydligt! Vad tycker ni?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Nej man kan inte använda en gammal färg som är blandad dagen innan, den har ingen verkan längre!
Ah, det var synd. 😕 Ingen verkan alls? För vill ju bara ha det liite ljusare..
Justin Bieber - 23/4 13 
Nej, det kan du inte. Sedan så sliter det otroligt mycket på håret med blekning, så vänta ett tag om du vill bleka det igen för att inte förstöra håret.
Dock så var färgen väldigt dyr så kändes surt att köpa nytt.. men ah, okej. :)
Justin Bieber - 23/4 13 
#2 Har du då blekt så ska du låta håret vila! Inte bleka dagen efter, eller dagen därefter, utan vänta 2-3 veckor- de rekomenderar många!
Nej blekningen har ingen verkan längre..
#4 Hur dyr då? :S
Jag tycker ingen färg i affären är dyr igemförlese om du skulle gå till frisören och betala en färgning FRÅN 800:-
Jag personligen tycker att det är snyggt när det inte är en för hård kant utan precis som det är nu. Om du skulle vilja ha det ljusare så kan du ju använda dig av hårskuggor eller kritor tills håret har fått vila efter blekningen och du kan bleka det lite till :)
#6 Men droppa den där attityden nu, för vissa (bl.a. mig) är det dyrt att köpa hårfärg även om det bara kostar en hundring eller runt däromkring.
Till TS, det var jättefint ju! Vill du bleka igen så vänta en stund, glöm inte att vårda också 🙂Kokosolja är det bästa tipset jag har, det fixade mitt hår i ett studs och då har jag provat mååånga artificiella produkter innan dess!
#8 Vad är kokos olja? Är de ens hårprodukter?
#9 Nej, däremot är den en naturlig olja som människor har använt sedan urminnes tider till allt möjligt, bland annat hår och hud. Väldigt många goda egenskaper, googla om du vill veta mer. Allt behöver inte vara produkter ämnat för en viss sak, som jag sa så har den hjälpt bättre än allt annat jag provat och jag vet att många är med mig på den punkten. Dessutom är det väldigt billigt.
Här finns mer om kokosolja bland annat.
http://womenshair.about.com/od/problemhairadvice/qt/Coconut-Oil-Hair-Treatment.htm
Tack för alla tips! Väntar då 2-3 veckor med att färga igen. :)
#8 Tack så mycket! Vars finns det att köpa kokosolja? 🙂
Justin Bieber - 23/4 13 
Okej, tack så mycket!
Justin Bieber - 23/4 13 
Ja kokosolja har man hört bra om 🙂
#10 Jaha okej! :P