Behöver hjälp!
Hej på er!
Jag behöver lite hjälp och vore så tacksam om någon där ute ville ta sig lite tid och svara :)! Har en människa från Norge som är intresserad av att köpa mina buffaloskor som jag säljer på blocket. Grejen är den att jag verkligen inte vet hur jag ska göra. Har aldrig skickat något till utlandet. Sen med pengarna också, jag kanske framstår som en idiot som inte vet men kan man överföra pengar till mitt bankkonto om man inte är svensk? Jag har vart inne på postens hemsida men förstår inte så mycket. Vore jättegla om någon ville hjälpa mig. Det jag undrar är kort:
1. Kan en norsk person överföra pengar utan problem till mitt konto i Swedbank?
2. Hur ska jag paketera? Lär behöva någon typ av låda. Behöver jag frimärken..? Heh.
3. Vad blir fraktkostnaden på ett ungefär?
Jag är nyligen fyllda 18 och helt lost.
Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...
1 Ja, denne går in på sitt eget konto och begär utlandsbetalning. Det är dock inte billigt.
2 Det billigaste är att välja postens färdiga gröna förpackningar, står i portoguiden vad det kostar till utlandet. (Sjukt nog är det billigare än om du paketerar i din egen förpackning)
3 Står som sagt i portoguiden. http://www.posten.se/sv/Kundservice/Porto%20och%20pris/Sidor/enstaka-forpackningar.aspx
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack så mycket nu hittade jag rätt på postens hemsida:)! Bara en fråga: Är kostnaden för utlandsbetalning en grej som jag på något vis bör nämna när jag mejlar personen..?
Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...
Det kan du göra, tror knappast hon kommer göra något fynd direkt. Bara portot lär ju gå på 250 kr plus överföringskostnaden.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus