Ombre
Jag har länge velat göra ombre, men av någon orsak är min mamma jätteemot det. Jag tycker själv att det är jag som borde få bestämma över mitt hår, men hon verkligen vägrar. Kompisar har tom erbjudit sig att göra det åt mig i smyg, men jag är en såndär som får dåligt samvete för minsta lilla.. hahah. Men har någon ett tips på hur jag skulle kunna övertala henne? Har ju inte tänkt att göra hos frisör så det kostar massor, men som sagt, kompisar har erbjudit att hjälpa. 🙂
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Som sagt, det är ditt hår, du får väl göra vad du vill? 😛Det är ju inte så att du tänker raka av det eller färga det grönt liksom. Ombre är skitsnyggt! Hur gammal är du?
Ja det är olagligt snyggt alltså. 😛
Jag är 15. ;)
Justin Bieber - 23/4 13 
#2 Har du färgat innan eller så? Din mamma kanske är emot de kanske för att hon vet att enligt lag så är de 16 års gräns på färgning av hår :)
#3 Huh, är det?
Om du är 15 borde du väl få bestämma över ditt hår själv ?
Om du inte har färgat ditt hår många gånger är det ju inte farligt att bara göra ombre, säg till din mamma att kompisar har erbjudit att hjälpa dig och att det inte är farligt :) Om du inte redan gjort det.. Om du gör det iaf kommer hon säkert inte straffa dig eller något sånt kanske bara blir arg i början. Fast jag känner ju inte din mamma men jaja :)
Kanske låter bansligt, men skulle aldrig gå bakom ryggen på mina föräldrar på det sättet. Vet att speciellt mamma (pappa skulle dock inte säga nått tror jag lol) skulle bli jättebesvilen på mig. Frågade idag om jag kunde få färga det (för typ 1000 gången) och då skrev hon "Men du är ju så himla fin som du är! Vill du göra det, så kan jag ju inte stoppa dig, för det är ju ditt (vackra) hår." och sen skrev hon "Det är ju ditt hår, men mammahjärtat gråter!" och då höll jag på att bryta ihop av dåligt samvete. (haha säger ju det, får dåligt samvete av ALLT) Skrev också att jag inte tänker göra det om inte hon är med på det. Hon skulle seriöst börja gråta for real om jag färga. Men ah, är väl lite mammas gris :p hahaha. Men hon lovade att fundera noggrant på det till imorgon och hon skrev också "Tack för att du bara inte "gör". <3"
Justin Bieber - 23/4 13 
#4 Jo rent teknist sätt är de det.
#6 Jo kanske, Men tyvärr så är de inga salonger som bryr sig om de. Men är de en riktigt bra frisör så frågar man om ålder, om personen färgat håret innan, om inte så gör man färg test så inte kunden är allergisk..
Men nu kanske TS ska göra de hemma så :)
Ja, gör det inte på salong. En kompis kunde göra det åt mig i veckan, hon har färgat sitt eget hår flera gånger så hon vet. :)
Justin Bieber - 23/4 13 
Visa henne en bild hur det ser ut, att det bara är i nedre delen av håret och inte allt? Jag vill heller inte gå bakom mammas rygg och får dåligt samvete över mycket.