Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 915 ggr
Emelice1206
0

Färga ögonbrynen?

Hej! Jag har ett tag nu funderat hur jag vill göra med mina ögonbryn. Jag är blek och har rödblont hår, och jätteljusa bryn som knappt syns.

Min fundering är om jag ska färga ögonbryn lite brunare, så de syns? Kan det se väldigt onaturligt ut? Jag vet att man är ovan först, men jag har tänkt att om jag väljer depends ögonbrynsfärgning i brun och har på en kort kort stund kan de inte få jättejättemycket färg eller?

För jag kommer inte orkar måla de med penna varje morgon, ev. bara fylla i tomrum.

Tips? 🙂

Charlott_
0

Vad jag vet så ska färger sitta i 5-10 min. Första dagarna kommer den vara väldigt stark men färgen kommer mjukna och blekas dagarna efter. Har färgat mkt förr, både på mig och kunder. Men håller mig till pennan istället! :)

De håller väl i 4 veckor. Sen kan du ju färga om ifall du vill ha mer :)

Emelice1206
0

#1 För jag läste på någon blogg där hon bara haft i färgen i tre minuter för att få bara lite färg. Det känns om om jag använder penna blir det för skarpt och mörkt. Annars har jag hittat från make up store en palett med tre färger olika bruna nyanser, låter det som något?

sofie
1

Du kan alltid gå till en salong och färga där och berätta hur du vill ha det. Annars så tycker jag att det är super lätta att använda sig av en snedskuren pensel och ögonskugga i en brun färg. Make up store har bra bruna färger i microshadow skuggorna.

Emelice1206
0

#3 Okej, tack för tipset. Ja, jag testar väl så först, så jag vet hur mörkt jag vill ha det först och främst. Tack!

Charlott_
0

#3 De finns ju såklart olika färger på penna, du behöver ju inte använda den mörkaste ^^ Jag använder mellan brun från H&M :)

#2 Salong är dyrt dock. Lättare att göra hemma.. Hon kan ha i de i 3-5 min. Är hon inte nöjd så är de bara att lägga på mer färg ;)

Emelice1206
0

#5 Okej, tack så mycket. Ska nog leta reda på den ljusaste nästan, vill inte ha för drastisk förändring på en gång tror jag.

Charlott_
0

#6 Men de kan man inte göra ngt åt. Färgen bleknas. Första gången jag gjorde de så blev dem mörkare än vad jag ville. Men de gjorde inget efetrsom jag hade mörkbrunt hår. Så de beror sig lite på vad du har för hårfärg också :)

Emelice1206
0

#7 Jag har typ mörkblont hår 😐

Charlott_
0

#8 Testa dig fram då. ha inte färgen i så länge. typ 3 min. Är du inte nöjd så ta lite mer då :)

karamell
0

Den bruna färgen från Depend är perfekt för oss blondiner! :)

Emelice1206
0

#9 Okej, testar nog att färga under något lov eller liknande, så färgen hinner mjukna lite kanske. #10 Vad bra, det är den jag funderar på att köpa:)

wingren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har testat både depend och coloran. Tyckte att brynen var grönaktiga i några timmar efter jag färgat med depend o sen blev de mer bruna. Men med coloran blev de bruna direkt vilket jag tycker är en stor fördel ^^ Det hamnar ju givetvis lite på huden men det mesta går att gnugga bort o sen efter någon dag är det helt borta.

Skickar med en bild på hur det ser ut efter ca en vecka efter färgningen. Skönt att inte behöva färga så ofta o slippa fylla i ;) Mina bryn syns i vanliga fall knappt heller. De är så ljusa som det blondaste håret i vanliga fall, så en enorm skillnad :P

sofie
0

#5 Självklart behöver man inte ha den mörkaste pennan :)

TS jag skulle ändå tipsa dig om att testa att fylla i dina bryn med en snedskuren pensel och en ögonskugga i en inte för mörk färg. Som sagt Make Up store har många olika bruna nyanser på sina skuggor och dom hjälper dig säkert att ta fram en som du kommer trivas i.

Emelice1206
0

Jag köpte färgen, men fick inte för mamma så ska lämna tillbaka den idag. Men vet dock inte just nu om jag vill köpa en penna, eller en skugga? Pennor verkar hålla längre, men skuggor kan ge ett mindre hårt intryck?

Charlott_
0

#14 Varför fick du inte för din mamma? Hur gammal är du egentligen? ^^

Emelice1206
0

#15 Jag är 13½, så ja, den rekommenderades för folk över 16. Men jag köpte en penna idag på Kicks, en från Maybelline. Den blev perfekt i färgen och matchar min hårfärg väldigt bra!

sofie
0

#14 Menar du att skuggan försvinner under dagen? Det gör den inte om du köper en bra skugga. Och menar du att en skugga skulle ta slut fortare än en penna så är det tvärtom :)

sofie
0

#16 Missa att du köpt nu. Va bra att du hitta en penna som du är nöjd med, det är huvudsaken :)

Charlott_
0

#16 Finns penna för 30kr på H&M som är billigare ;) Penna går åt här hemma eftersom jag målar dem varje dag å jag tycker HM:s egna är bra :)

Tänkte ifall du inte hade lust att betala så mycket för en penna :)

Emelice1206
0

#17 Okej, läste nämligen på Kicks att skuggor försvinner lättare under dagen än vad en penna gör, men då ska jag kolla sen, ska testa skugga också och se vad jag trivs bäst med.

#19 Kollade aldrig på H&M, gäller ju så det är rätt färg, men 30 kr var ju inte mycket. Kollar där nästa gång, visst går de åt;)

Charlott_
0

#20 Finns ljusbrun, mellanbrun och mörkbrun så någon måste ju passa dig ^^