Spraya sminket?
Jag läste någonstans att man kan spraya ansiktet lätt med vatten när man lagt sminket för att det ska hålla bättre. Själv tycker jag det låter lite märkligt.. Någon som har erfarenhet?

Det finns fixerings sprayer jag prövat men vet inte rktigt om vatten fungerar, men all fukt är bra så varför inte?
Om jag använder mycket puder eller rouge så fuktar jag alltid händerna med vatten, och trycker/klappar in det i huden, för att det inte ska bli en "torr look". Man vill inte se dammig ut lixom 
har sett i nå teve program och läst om vissa som använder hårspray. Någon som har erfarenhet av detta?:)
Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...
#2 Blir man inte fläckig ut då? :S Man tar ju bara bort pudret om man tar på vatten..
#1 Vatten torkar (lustigt nog) ut huden, så det återfuktar alltså inte. Det huden i själva verket behöver för att bli mjuk, smidig och "återfuktad" är fett.
Det finns speciella sprayer för att återfukta ansiktet och fixera sminket. Make Up Store har en som heter Face Mist.
Hårspray har jag provat. Det luktar en stund precis som när man använder det i håret, men känns inte alls sen. Vet däremot inte om det hjälper. Och tänk på att hålla ögon och mun stängd samt att hålla andan ;-)
Väääääldigt gammal tråd, men det finns ju så kallade Setting sprays / Make-up mists som man sprayar lätt över ansiktet för att sminket ska hålla bättre. Se exempel här.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling