Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1765 ggr
hundgodis
0

Längre hår, how?

Säkert en tråd som ofta dyker upp, men men. För ett par år sedan så gjorde jag ett klipp som jag så djuupt ångrar! Jag klippte mitt hår till axellångt.. Mitt hår går idag ung ner en decimeter "under" axeln. Men pga av plattång och hårfärg så är det rätt slitet och torrt. Har inte klippt mig på ett tag för att jag ej hittat någon frisör som inte klipper mer än vad jag ber om. Jag vill nu ha tillbaka det långa glansiga svallet!! Och är redo att prova det mesta! (Dock inte tabletter) Men annars, vad har funkar för er? Har hört en del om ricinolja, någon som har provat det? Eller har ni några andra tips? Ps: jag vet att jag borde sluta platta håret för att minska risken att håret blir svagt och delas, men det är som det mesta annat man kan bli "beroende" av.. Jag måste börja med en minskning och "trappa ner" har ni något grymt värmeskydd så dela gärna med er lite tips! Tack på förhand till alla som orkat läsa! Kramis

AnotherLova
0

Jag håller på med ricinolja och tycker det funkar bra! Jag använde det i två veckor och man såg skillnad! Men jag tyckte att mitt hår var så torrt och slitet så jag klippte topparna så nu är det tillbaka till den gamla längden, men kommer nog växa tillbaka snabbt om jag fortsätter använda det!!! Värt att testa tycker jag, dck funkar det olika på det flesta. Vissa tappar hår, vissa märker ingen skillnad medans vissa märker stor skillnad.

MVH/ Lova :)

nattinamnam
2

Jag har under några månader börjat sköta om mitt hår efter att ha misshandlat det med blekningar och annat tidigare. Jag gjorde ett ganska långt inlägg på min blogg om hur jag sköter om det… Vågar dock inte länka då det kanske ses som reklam..? Men mina tips är:

ricinolja

jag käkar tabletter, köpte hårform som du kan hitta i life butikerna. Har dock käkat Silica som finns på ica och coop då de inte är så dyra. Får man fråga varför du inte vill äta tabletter?:)

Kolla upp vad som är bra att käka. T.ex protein. 

Platta så lite som möjligt. Om jag nån gång gör det så använder jag värmeskydd… Har tyvärr inget tips kring vilka värmeskydd som är bra, ofta så köper jag bara det som är på rea :3 

Köp hårolja

Inpackningar då och då… Kan även tipsa om att blanda honung med balsam, håret blir jättemjukt :)

Var försiktig när du borstar håret. Borsta inte när håret är blött.

Sova med fläta har jag hört ska vara bra, dock inget jag gör själv.

Massera hårbotten! 

Tvätta inte håret för ofta. Enligt många ska man tvätta det max 2ggr i veckan. Ett tips är att köpa torrshampoo  :)

Hmm.. Detta var vad jag kom på nu. Jag tror att det är viktigt att man inte bara testar en grej. För även om man kanske lyckas få sitt hår att växa fortare så gäller det att vårda topparna så dom inte går av. Du förstår säkert :) Hoppas jag vart till nån hjälp, om någon som är kunnig inom detta tycker att något inte stämmer så rätta mig gärna, allt jag vet har jag lärt från internet ;).

Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...

Charlott_
0

Vill du ha långt hår igen så funkar inte ricinolja. Det är en myt. Finns ingen produkt i världen som kan få håret att växa snabbare, däremot har jag hört att kvalitet på håret har blivit något annat med ricinolja.

Håret växer ju av hur du mår, om du är stressad eller om du äter rätt. Om man mår dåligt så kan håret växa långsammare. Men tänk på din kost, ifall den är bra eller inte. Ät mycket D-vitaminer.

En annan sak är att massera hårbotten 5 min varje dag, eller morgon och kväll. Det stimulerar blodcirklationen.

När du plattar håret tänk på att använda värmeskydd. Köp en bra hos frisören. Jag använder Lanzas Silkes Olja. Nu är de 3:e sommaren jag har den, man behöver bara en pump tryck och jag har axel långt hår. Den är jätte dryg och luktar jätte gott. Den skyddar från värme upp till 250 grader. 

😃

Zevzi
0

någon sa till mig att de är inte ricinoljan som gör så håret växer snabbare, utan de är att man masserar , men jag vet inte… inte orkar prova ricinolja så länge för de ä så himla vidrigt å jobbigt att få bort..

Men annars kan du ju prova massera håret då du duschar, gör man de annars kan de bli ganska fettigt, jag sover ALLTID med uppsatt hår typ en fläta och de har börjats nöta mycket mindre:)

Fridaaaa
0

Ricinolja är en myt.
Det är massagen som kan göra att håret växer lite fortare men ingen garanti.

Aäger som #3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saiipz
0

Följer gärna den här tråden! 
skulle vara roligare med lite längre hår här med..

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Charlott_
0

#6 Läs #3 då!