gås väst!
Nån som har någon aning om vilka återförsäljare av Canada Goose västar som finns i malmö / sydvästra delen av skåne??? Jag var i affären outside, men vit som jag ville ha kom inte in förräns i augusti,….

Varför ska du ha en i sommar?
usch, köp inte av canada goose, snälla
Helena

säger som 2#… du anar inte hur många flygblad jag delat ut om t ex canada goose och lindeberg…
#3, "Delat ut flygblad"?

4# djurrättsaktivisterna har haft flygblad som de bett folk att dela ut åt andra. där står b la om vilket djurplågeri exempelvis lindeberg och canada goose utför för att göra alla dessa pälskragar och dunjackor.
Dessutom är det inte snyggt
#5 Berätta!! Vad gör de? Jag som har spanat på en goose jacka till hösten, men nu tappade jag HELT intresset för det! Men vad exakt är det för plågeri de ägnar sig åt? Jag kan hjälpa till att sprida informationen till alla jag känner!!
Dom har ju päls i sina jackor som inte har tagits bort från djuren på ett schysst sätt
Helena
Jag trodde att de tog det från djur som hade dött… ?
frågan är väl hur djuret har dött…
Sant… men jag hoppades att de hade självdött eller kanske såna som de slaktar på typ kronfågel o så… Om man ändå ska slakta dem kanske man kunde ta fjädrarna också så man får ut så mkt som möjligt av stackaren som fått sätta livet till… Men man kanske inte äter kanadagäss?? Men då e det kanske inte heller säkert att det är kanadagäss i jackorna heller.
katter vet jag flås levande för att inte förstöra pälsen om de skule dödad först. Helt otroligt grymt, kan inte förstå människor som faktiskt håller på med sådant !
jodå, det flås levande djur, och så dör dom i kramper, det är hemskt att se
Helena
Själv har jag bara sett gåsjackor på "titta på mig"-tjejer med ett ton smink på sig. Trodde inte att folk verkligen ville ha på sig sånt längre, för att inte tala om vilket djurplågeri som jackorna är till följd av.
Finns säker massa andra tjejer som har canada goose, säger bara att jag inte sett andra tjejer en överspacklade tjejer med sånna jackor. Även om jackorna var tillverkade på ett schysst sätt skulle jag skämmas över att bära den jackan. Men det är ju bara jag…
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Det är faktiskt inte bara pälsen som är det hemska.
Jag tycker inte det är speciellt sjyst att plocka gäss heller.
Nämen fy! Nu ska jag då rakt inte ha nån sån!
usch o fyyfan!!
/Elin

hade jag ingen aning om.. BTW västen jag vill ha har ingen päls..
#6# jag tycker att västen är som vilken väst som helst och den är snygg.. hittar inga andra västar någonstans. Så det får bli en sådan (sköön oxå!).
#18: Finns västar i nästan alla klädaffärer. Hittat västar på H&M, Stadium, intersport.. Alla jackaffärer! Vadå att det bara fins gåsväst? Se dig omkring, finns hur många västar som helst.

#19# har vatt inne överallt.. hittar ej!

gillar inte everest…
Det spelar väl ingen roll HUR djuret dött.
Jag menar. Huvudsaken är att det dödas och det är fel.
Det är bara så himla onödigt eftersom man faktiskt kan ha på sig kläder som inte är gjorda av djur. Varför döda ett oskyldigt djur för att din jacka ska ha en pälskrage?
jag tycker visst det spelar roll hur djuret har dött.
har djuret självdött då kan det väl vara helt ok att ta fjädrarna, men att slakta dom på ett ohumant sätt bara för att få dom tycker inte jag är ok.
tyvärr spelar det ingen roll hur mycket vi sitter och diskuterar hurvida vad dom gör är rätt eller fel, dom kommer fortsätta, och människor kommer fortsätta köpa, så är det bara.
jag tillhör inte själv den kategorin som köper päls, undviker jackor med päls även om den är äkta eller ej, för jag tycker det är fult.

om man kan föda upp djur bara för att andvända till kött eller ja andvända pälsen, vrf kan man då inte föda upp människor som man andvänder till arbeten ? eller det får man kanske inte, men varför har människan en förmån, och ändå bara förstöra jorden, tkr det är knäppt.
men uscha, hur kan man göra så mot djur !?! =/
#24: Om djuret självdött är det väl okej. Men det är ju inget pälsföretag som väntar på att djuret ska självdö innan dom använder djurets päls eller fjädrar.
Och jag tror visst att människor någon gång kommer sluta köpa päls och läder. Man måste bara upplysa alla om hur illa djuren faktiskt behandlas. Många vet ju inte det och om dom visste det är jag övertygad om att färre människor skulle köpa päls.
nej det var ju det jag sa, att när djuren slaktas på ett sånt sätt tycker inte heller jag att det är ok.
och tyvärr tror jag nog inte att dom kommer sluta, det finns så många som tycker päls är fint och gärna har det på sig.
#27: Okej. Men mja :( Man kan ju alltid hoppas att det kommer sluta.

någon som kan skicka tips på var vita västar finns? vill ha en väst utan något märke på.
#29: Nu är det väl helt fel säsong? Västar har man ju på hösten/vintern.
Men finns på i stort sett alla klädaffärer som säljer ytterplagg. Har hittat svarta,gula och vita västar på H&M massvis med gånger, stadium har alltid massa väster, intersport likaså.
#22, Men hallå? du sa att det inte FANNS några andra.

Hon kanske vill köpa en och använda den till hösten/vintern.

#32# Precis…! Dessutom.. nu när det regnar i sommar… vad har ni på er då? Linne?? Svensk sommar symboliserar inte alltid solsken;)

När det regnar så har jag en tunn regnjacka. : )
#33, Man drar ju knappast på sig en varm väst när det regnar, t-shirt eller regnjacka.

#33 Hehe. ;)

#35# Vissa gör faktiskt det.
#37. Har jag aldrig någonsin sett. Då är du en av dem få.

#38# Jag ser många…!
nån som vet nån jackaffär här i malmö då?
#39, Alla affärer mot hösten.

Har idag köpt en svart everest väst med väldigt svart diskret märke.. :)
#41 du gillade inte everest? ^^ lr va denna annorlunda ?
Såg en supersöt väst från Boomerang idag, rosa och vit.. lite ot-kanske, men ändå :)

#38 Jag har sett många, det kanske bara du som är lite halvblind.