Salongschampoo bättre????
Jag satt och funderade på, om schampoot man köper hos frisören är bättre än det man köper i affären??? Eller om det kostar mer än det smakar…. det kanske är ren bluff… vad tror ni????
Frisörens schampoo är mycket bättre kvalité på än icas schampo.. Icas schampoon är utspräda med massa vatten och är inte alls dryga men frisör schampon är dryga och det finns schampon till alla hår och frisören väljer ett schampo till just DITT hår..
Jag skulle säga att det är en smaksak. Jag har ett schampo som jag köper på hemköp. Det funkar jättebra för mitt hår och jag får samma resultat som med ett dyrt schampo från frisören. Men sen har jag en kompis som har väldig lockigt hår som lätt blir frissigt. Hon måste använda ett schampo från frisören. Många schampon säljs både i mataffärer och hos frisörer och det är inte så att shampon på ica är utspädda och "sämre", det beror bara på hårtypen. Man får pröva sig fram lite, eller fråga någon frisör vilken hårtyp man har.
Eftersom friörens schampo är mer drygare än affärs schampo så håller frisörs schampo längre. Affärs schampo är ju så utspädda att de behövs mycket för att kunna få håret rent. Men frisör schampo behöver man bara en 5 krona stor i handen. Så man tjänar på att köpa 2 liters schampo för nästan 300 kronor hos frisören, nu menar jag då Goldwells märke då vi haft den i skolan :)
Jag tycker att för mitt hår håller butikens egna schampoo lika länge som det jag nångång handlat hos frisören. Min sambons syster är frisör och hon tycker mitt hår är i jättebra skick trots de vanliga butiksschampoo jag använt.
Jag funderar på det också. Har testat både och, och en massa frisörmärken. Tycker dock mitt hår blir i likadant skick vare sig det är frisörmärke eller en billigare variant. Annars är ju frisörschampon betydligt drygare och håller längre än de man köper i matbutiken.
Det som har fungerat för mig är silikonfria och fria från mineraloljor- schampon och balsam. Det är som balsammetoden fast jag använder schampo också (som är silikon, mineraloljor- fria). Jag använder både sånt som säljs i matbutiken och hos frisören just nu.
Men sedan tror jag man får testa sig fram allt eftersom. Det är såpass individuellt för varje hårtyp.