Hawaiian Tropic Tanning Oil
Någon som har testat? Funkar det? Och kan det vara farligt? :)

Får man färg av vanlig kokosolja? HT Tanning oil är väl den som ger solbrännan en skjuts?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det finns ingenting speciellt i HT som påskyndar brännan mer än kokosolja, anledningen till att man blir fortare brun är för att oljan lägger sig som en reflekterande yta på huden. Samma effekt som när du ligger nära vatten och solar, då solstrålarna reflekteras upp på dig från vattenytan 🙂 Sen smörjer ju oljan huden också så att huden är smidig = bättre fäste för färgen. Då är det mycket bättre att smörja sig med ren kokosolja (som dessutom är billig) än massa mineraloljor som det är i HT.
Kokosolja finns på typ ICA Maxi, observera att det inte är det silvriga paketet "kokosfett" jag menar utan det finns på burk, kallpressad. Märket heter Kung Markatta om man köper på Ica.
Men att ha ren kokosolja på huden kan väl vara farligt? Har hört att man kan bränna sig rätt rejält.. 😮
Självklart! Därför skrev jag i mitt första inlägg att man ska ha solskydd under eller en bra grund (som är det egna skyddet i huden). Såklart behöver man heller inte smörja in stora mängder, utan endast ett tunt lager och sedan inte exponera sig alltför länge. Man kan bränna sig precis lika lätt som med vanlig Tanning Oil.