Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1114 ggr
080296
0

Hjälp med acnehy..

Jag har sedan 3-4 år tillbaka lidit av acnehy. Det är först nu som hyn lugnat sig lite, men ärren sitter såklart kvar.. mest runt hakan och pannan samt lite av kindbenen. 

Finns det några sätt att gå tillväga med detta? Jag har hört att laser egentligen är det ändå som faktiskt hjälper helt. Dock kostar det en del..

Jag tvättar ansiktet regelbundet med bra produkter och försöker dricka ordentligt med vatten. 

Det börjar ta på en del, det drar ner en som person något. Jag som annars är ganska framåt och positiv. Att hellre känna att man stannar hemma än att följa med kompisarna. Att man alltid skall dra på det där lagret med smink för att känna ens känna sig lite bekväm..

så har ni några tips? kan antibiotika hjälpa? eller finns de några bra produkter?

OneSound
0

Det finns så kallade body rollers som sägs hjälpa mot bland annat ärr. Jag har köpt en, dock inte använt den mer än en gång då jag varit tveksam över vad man bör desinficera med efteråt.

Hört gott om de annars så ska ta tag i de och testa på mina acneärr, celluliter och bristningar. Kan återkomma om någon månad med resultat om du vill? Fast de är inte så fasligt dyra, så kan ju vara värt att köpa och testa hur det funkar på just dig.

Jag har köpt en liten maskin med roterande skumgummi puff på för att tvätta och "peela" ansiktet med. Det är grym! Man har på tvålen man använder till ansiktet på där plus vatten på puff och ansikte och kör.

Annat som hjälpt mig är sola (vet att det inte är det bästa, men de hjälper mig), använda Garniers rosa grapefruit ansiktstvål och återfuktare och sen det där puff-verktyget.
Även om man har fet hy bör man återfukta (oljefri). 

Sen har BB cream gjort väldig skillnad. Märker att om jag har puder över (inte BB puder) så får jag finnar nästa dag! Det är svårt, men vissa dagar bör du vara helt utan smink med för att låta huden vila och andas.

Hoppas något hjälper dig av detta, vet hur jobbigt det är.. Jag får ju fortfarande finnar då och då. Men oftast om jag slarvar med tvätt, peeling eller återfukta.

Aut viam inveniam aut faciam

080296
0

Återkom gärna med resultat. Det lät intressant dock, skall läsa på lite mera.

Maskinen du tvättade med lät spännande. 

Garniers produkter kör jag också på då de fungerat relativt okej, även bb cream. Men precis som du säger får man finnar när man lägger på puder, dock väljer jag att göra det eftersom jag blir lite glansig annars.

Som sagt finnar får man ju lite då och då. När man slarvar med tvätt och så. Men det är väl bara att kämpa på och försöka se ljuset i det hela. Någon gång är det ens egen tur att ha fin hy igen.

OneSound
0

Då ska jag göra det! :)

Det är en liten handmaskin som drivs av batterier. Kostade 70 kronor på Miniinthebox.com. De har gratis frakt med tull kan tillkomma. Men älskar min! Den låter lite men utför jobbet väl. Det finns flera olika grejer att tvätta ansiktet med också till maskinen, det hade jag glömt att nämna. Skum grejen är mina favorit bara.

Glansighet har jag lite problem med själv, men sett att det finns ett BB puder nu. Annat märke dock. Tänkte testa de, kan återkomma om de hjälper mot glansighet. Det är den där BB creamen som går på reklam nu som innehåller salicylsyra som är bra mot finnar.

Exakt! :) Passa på att njuta extra i solen ;)

Aut viam inveniam aut faciam

Charlott_
0

Tänk på att inte ta på ansiktet med mina händer/fingrar. Det förebygger finnar också eftersom vi har många olika bakterier och fetter där. :)