Ekologiskt?
Tror att många av er tänker på att köpa produkter som inte är testade på djur men hur många är det som köper ekologiska skönhetsprodukter eller produkter med naturliga ingredienser?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tycker att det är otroligt svårt att finna ekologiska skönhetsprodukter faktiskt, särskilt när det kommer till smink. I de lokala affärerna har jag nog sett en ekologisk hudvårdsserie på sin höjd…
Så nej, jag använder tyvärr inte ekologiska produkter. Jag skulle gärna vilja, men utbudet är verkligen för dåligt 😮
Däremot kollar jag alltid efter djurtester, det är lättare eftersom att det bara är att googla produkten i fråga.
Jag vet inte ifall jag har ekologiska men jag vill gärna köpa sånt smink.
Vet inte vart det finns
Det är sååååå dyrt, annars så skulle jag köpa bara ekologist smink.
Dr hauska, Sante, Wise, finns massor! Bara att googla på ekologiskt make-up!
Jag köper det så ofta jag kan. Det är inte alla gånger jag vill välja råvara över kvalité, som i foundations och ögonskuggor t.ex.. men när det kommer till produkter jag använder varje dag och kväll, så som hudkrämer och läppbalsam, burkar jag se till att köpa ekologiskt och naturligt :)
Eleven.se har ett lagom stort utbud. Vill man inte köpa produkter där för att man tycker att det är dyrt så är mitt råd att kolla sortimentet och sedan googla produkten
100% Pure kan jag absolut rekommendera. Naturligt, veganskt och ekologiskt. Dessutom fräscht och snyggt :)