Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: kläder
Läst 1876 ggr
[typellisch]
0

Klä ett päron?

Jag söker lite tips. :)

Jag antar jag har kroppsform som ett päron. Höfterna, låren och rumpan är rätt breda och så är jag smalare mot brösten (70c om det skulle vara till någon nytta).

Jag undrar hur tusan jag ska klä mig för att framhäva min kroppstyp? Vill inte klä mig smalare då jag trivs som jag är. Är det avskuringar under brösten, skärp i midjan, tajta byxor och en topp som svänger ut lite, osv som gäller?

Märkte igår att ett enkelt linne och leggings (och en svart kjol för att inte visa rumpan, haha) inte var så smickrande på mig! Det duger att strosa runt i hemma men när jag vistas ute i olika sammanhang vore det roligt med lite bättre kläder så att säga. :)

[Tilde]
0

Toppar med volanger i urringningen framhäver brösten. Här kan du läsa om det, samt se bilder med exempal :) http://www.lovingyou.com/articles/836191/how-to-dress-a-pear-shaped-body

[typellisch]
0

#1 Jag tackar! 🙂

Charlott_
0

Alla olika kroppsformet strävar ju emot V-formen. Till din kroppsform kan man ha uppuffade armar med :)
Tänk på förger med. Mörka färger ser man slankare ut i och ljusa färger kan man s större ut i.  :)

[typellisch]
0

#3 Tur att jag älskar mörkare färger. :) Jag är dock osäker på om jag verkligen är päronformad? Jag ska se om jag har ett kort så kanske ni kan hjälpa mig? Vill verkligen börja klä mig finare och lämpligare för just min kroppsform.

[typellisch]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna ser man relativt bra på.. man ser att jag har breda höfter och större lår. :)

Charlott_
0

#5 Kan tyvärr inte bedöma din kroppsform genom den dåliga bilden

[typellisch]
0

#6 Haha, och jag som trodde jag hittade en bra bild!

Charlott_
0

#7 inte så, skjortan döljer en del och de gör ditt hår med :)

[typellisch]
0

#8 Haha, nu när du säger det ja. :) Jag får ta en bättre bild så fort jag har tid.