Surfplatta?
Har ni surfplatta? Är det bra?
Så fort jag sticker näsan utanför dörren är det säljare där och försöker pracka på mig en och jag måste erkänna att jag börjar bli lite nyfiken…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag har en Andersson som kostade mig knappa 1500kr, den älskar jag! Android har alltid passat mig och den här är dessutom riktigt snabb 😃
Den är supersmidig att ha med sig, rolig för nöjessurf och det går enkelt att finna ett tangentbord för att kunna föra anteckningar på den. Men det är ju ingen dator och det jag saknar är att kunna spela riktiga spel på den. Så det beror ju helt på vad man ska ha den till, jag ska ha den som komplement till anteckningsblock i skolan har jag tänkt mig. Skön att slöa på bussen med, men nackdelen är ju att min platta bara har wifi och därmed inte funkar som en mobil där jag inte har tillgång till någons nätverk.
Ska du bara ha den hemma så rekommenderar jag faktiskt inte att du skaffar en. Hemma får den ligga och vila medan jag använder datorn, men visst är den praktisk när man är på resande fot och vill ha något större än mobilen :)
Ja jag har en Ipad, som jag faktiskt skriver detta på just nu. :D

Försäljaren pratade om jag kunde titta på tv på den med men kräver det isf att jag har smart tv?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag har en "gammal" Galaxy tab (fast min sambo fick den innan den kommit till Europa av sin pappa). Använder den dock aldrig längre då jag surfar på min iPhone om jag ska kolla upp något ute. :)
När jag börjar högskolan nu till september tänker jag INTE ta med en surfplatta, tycker det ser jättetöntigt ut! xD Då är också en laptop mycket mer praktisk. Så jag ser egentligen surfplattor som onödiga.
Surfplattor är jättesmidiga och mycket lättare att ha med sig än en laptop! Jag tycker du ska satsa på en surfplatta! :)