Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1795 ggr
[SarahOhrn]
0

Hårfärg - tips?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver lite smakråd. Ska färga håret på torsdag (en frisörstudent ska hjälpa mig privat men med butiksfärg då). Tänkte först bli blond/askblond men jag pallar inte gå runt orange om det bli så… Så återigen får jag väl skippa det! :( 

Har i alla fall 2 burkar mörkbrun/chokladbrun färg hemma. Så jag tänker mig något med det. Men trist med plain mörkbrunt liksom. Så behöver lite tips på bra färger man kan kombinera det med, slingor, underhår, slingor i underhåret, mörkbrunt över alt under. Jag är 25 inte 15 så ja det måste ju se hyfsat casual ut trots allt. Vissa underhårsfärgningar ser bara för mkt ut men snyggt ibland. En kompis till mig har t ex blond hår och några tjockare slingor svart under som är grymt snyggt! Vill som sagt gärna ha tips och GÄRNA bilder. Lägger upp en bild på hur mitt hår ser ut idag! :)

[SarahOhrn]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till

JMax
0

Jag gillar att vara lite ljusare på sommaren så jag skulle föreslå att du bara lägger i lite ljusa slingor i håret som det är nu och tar det mörkare med de svarta slingorna framåt hösten.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[SarahOhrn]
0

#2 Ja rädd att slingorna ska bli orange bara :S

JMax
0

När du gör slingor kan du enkelt kolla på en testslinga hur färgen blir innan du sköljer ur allt och pluggar hon till frisör borde hon ju ha lite koll på tider och så?

[SarahOhrn]
0

#4 Ja det har hon ju, hon tog precis studenten och jobbar på en frisörsalong nu. Men man blir ändå nojjig haha

Charlott_
0

Läste bara lite av ditt inlägg. Men jag tycker ljusbrun/brun skulle passa dig jätte bra! Jag själv är mest för brunt också.

Har du färgat håret mkt?
Jag har färgat mitt hår mycket då jag haft tillgång till de då jag gått frisör linjen. Jag har testat alla möjliga färger, men efter allt vet jag att jag bara trivs i 1 färg och det är brun! :)

[SarahOhrn]
0

Färgat en del trivs väldigt bra i blont men slutar alltid som brunhårig (föredrar då mörkt chokladbrunt typ)

JMax
0

Men då är hon ju färdig! Då är det ju lungt! 😃

[SarahOhrn]
0

Just för att det är butiksfärg som skrämmer mig! ;) Haha! MEN hon rekommenderade en hon tycket är jättebra och det blir blont….. Blir jag väl en morot i en vecka och jag har en "dejt" påfredag, great! ;)

JMax
0

Visa bild när du är klar!!

[SarahOhrn]
0

Det blev helt ok, lite gult i topparna men för att va från brunt till blont första gången helt ok som sagt förutom att ena sidan är ljusare och mer täckande och andra mer slingad och mörkare…. MEN jag känner mig som 14 år! Sist jag va blond för kanske 7 år sen trivdes jag men nu trivs jag inte alls….. Överväger att slänga i en mörk färg fast det känns surt när man lagt epngar på detta!

JMax
0

Blonderade du hela håret?

Bild! 🙂

[SarahOhrn]
0

Nä slingor. Kan ordna bild men nu r jag brunett och så sjukt nöjd!