Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketttjejsnack
Läst 5291 ggr
L1ll4n
0

Finnar..

Är det någon som vet hur man får bort finnar snabbt ? Finns det någon salva/medel mot det , isf vad ?

elin
0

Finns salvor på apoteket. Fråga dom om råd.

/Elin

LinneaG
0

Det har gått reklam på tv om någon salva som ska ta bort det på 1 dag, men kommer inte ihåg vad den hette. Ska finnas på apoteket iaf.

MoreBeauty
0

Clearsil medel! dom e bra, googla på clearsil, för är säker på att det e felstavat :P

Dom har jätte många och en av dom använder jag.

Denna kommentar har tagits bort.
mjioo
0

stioxyl är toppen men ska användas försiktigt, finns olika starka och man använder det endast på finnarna. finns på apoteket

Liss
0

Basiron finns på apoteket och de finns med olika starka också. Endast på "problem" områden. Har man jätte svåra fall med finnar kan man även gå till sjukvård och få recept. Men då brukar de krävas en hel del för att få ut det. Vet en vän som fick tabletter, men de var mycket bi verkningar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ciss
0

Vet också någon som fick biverkningar av sådana tabletter. Minns inte om det var så att man gick upp massor i vikt eller gick ned massor ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

L1ll4n
0

Tack för tipsen. Jag ska köpa Basiron och testa någon dag.

LinneaG
0

#8 - Du får gärna berätta hur det går sedan :)

_Jag_
0

#6 Kanske tänker på roaccutan? Det är den medicinen jag har ätit nu ett halvår…och ska sluta äta på fredag :D Det kom med en bibel med olika biverkningar man kunde få =) Den enda biverkning jag har fått är känslig hud. (torra läppar, bränner sig i solen osv.) Det krävs mycket innan man får ut den. Den får bara användas i undantagsfall i sverige eftersom den är fosterdödande. Men det är en väldigt bra medicin om man har akne. Den hjälper otroligt bra:D Alla mina problem är borta efter ett halvår. Jag rekomenderar alla som har AKNE problem att gå till sin läkare och fråga om det skulle kunna vara ett alternativ.

Liss
0

#8 Ja gör det. Basiron tycker jag är bra.. använder så fort jag får en liten plita bara ..

#10 Ja jag vet inte vad hon hade faktist. Men hon sa de själv att hon inte rekomendera just dem tabletterna hon åt. Visst de hjälpte medans hon åt dem mot finnarna, men så fort hon sluta kom dem tillbaka och hon mådde jätte dåligt utav dem.

Emma91
0

Dethär kanske låter jätte konstigt, men tandkräm säger jag bara. Det torkar ut finnen. Vet inte om det är bra för huden eller ej, men det funkar iaf för mig! ;P

juliapettersson
0

Man kan få mildare saker utskrivna av läkare också. Basiron hjälpte mig i ett par månader, sedan kom problemen tillbaks. Då gick jag till min husläkare och fick utvärtes antibiotika att behandla med, i en flaska som man strök på problemområdena. Minns inte vad den hette, men kan kolla upp det.
Idag har jag inte haft en finne på flera år.

ElinSvensson
0

#13 ta reda på det :O haha, Oskyldig

Robert
3

Lever med en sedan 12 år tillbaka och idag firar vi vår 11:e bröllopsdag. Har inte blivit av med finnen än.

Hälsningar

Robert

Anoziz
0

#15 Haha den va bra!

Jag har köpt någon ansitktsvatten som är lite starkare på Apoteket, det är ACO och jag kan kolla upp imon (senare idag :P) vad den heter!

ElinKee
0

Jag har fått invation pga hormonförändringar. Köpte den mildare Basiron på apoteket och tycker nog att den har hjälp även om jag blir lite torr. Använt den i 5 dagar nu.

#0 Har du blivit bättre?

repekka94
0

har inga finnar på sommarn men på vintern kommer dom då använder jag clearasil men det hjälper inte =/

Tatyana
0

Har sett på en tvreklam om en salva som heter Normaderm. Den tillhör Vichy-serien och finns bara på apotek. Har själv funderat på att köpa och prova den.

gullenos
0

jag har inga finnar men min kompis har en och hon har en skön kommentar om den

"den här finnen har fan varit med mej hela livet"

och det roliga är att det typ är sant oxå :P

haha

men nytrigena (förlåt vet inte hur det stavas) det är bra tror jag!! ;D

Peppe
0

har hört det där med tandkräm flera gånger, men vad är det meningen att man ska göra? tvätta med tandkräm eller typ lägga på tandkräm över natten? *trög*

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

gullenos
0

menar du att man ska lägga tandkrämen på finnen ? hah ;P

jag tycker inte det låter så bra för åker typ inte tandkrämen in i porerna då och blir fler finnar :S ??

E_hjo
0

Mer finnar blir det nog inte men du blir jäääävligt torr.   ;)

Anoziz
0

Jag säger bara Zink tabletter! Det har hjälpt mig så oerhört mycket. Har käkat det kanske 10 veckor nu och det har gett stort resultat. Missar jag att ta tabletterna två-tre dagar i rad så kommer de finnar direkt.

Så zink tabletter och Basiron/Stioxyl är mina favoriter! :)

Lizzan
0

Vart får man tag på Zink tabletter? :)

Anoziz
0

Jag köpte mina på en hälsokost affär!

Lizzan
0

Okej, vilket märke var det på dom? eller hur såg burken ut? pris?

Låter bra med zinktabletter tänkte prova :)

Anoziz
0

Jadu, det är en blå liten burk. Kostade 60kr för 100tabletter. Prata med de i affären, de vet bäst!

Liss
0

Japp, Zinktabletter funker fin fint!:)

Aviendha
0

vad är det med just zinktabletterna som gör grejen? Nyfiken i en strut ;) Låter ju nästan för bra för at vara sant, allt jag hört är att man måste testa produkten i minst 6 veckor för att se resultat plus att det ofta blir värre de första veckorna, och det suger ju lite.

Liss
0

#30 Man använder ofta Zinktabletter utomlands till dem som har akneproblem osv. Zink läker inifrån, när man är sjuk tex så är zink jätte bra då också. eftersom de hjälper till att läka och göra en frisk. Så dessamma med finnar och akneärr.. de läker inifrån och på så vis går de genom hela systemet med huden.

I början rensar de ur naturligtvis.. allting som ligger kommer ut och då kan de se värre ut i 2-3 veckor. Men efter dem veckorna är de utrensat och klart. Och fortsätter man då äta zink så håller de sig rent och läkt.

kanske förklara lite lulligt nu.. men hoppas du förstår:)

Frasis
0

Om man har riktigt mycket akne och mår dåligt av det är det absolut bästa man kan göra att kontakta en hudläkare direkt. Jag kommer aldrig ånga mitt beslut att göra det, önskar att jag gjorde det tidigare bara :)

Jag fick äta invärtes antibiotika, fick även använda utvärtes som heter Dalacin och sen en helt underbar kräm som jag fortfarande ber att få utskriven ibland för att den e så effektiv om man får en enstaka finne eller känner att huden behöver piggas upp som heter skinoren.

Det är 4 år sedan jag blev av med min akne nu och jag kan fortfarande inte riktigt fatta det :)

Aviendha
0

#31 Tack för förklaringen, jag förstod =) Nu har jag beställt några, får ge det ett försök, det är ju inte värre än att det inte funkar =)

Liss
0

#33 Yes:) ta dock bara en tablett om dagen (31mg tror jag). För börjar man överäta dem rubbas nog de normala värdena i kroppen. Enda gången jag läst om större kosumering är när man har riktigt dålig akne, men då är det också i råd av en doktor.

Aviendha
0

#34 Tusan, jag som tänkte ta en karta om dagen ;) De har inte kommit än, väntar och travar förbi brevlådan titt som tätt. Får väl göra en recention sedan då ;)

Liss
0

#35 Beställt?:) vart tusan beställer du ifrån? ..

Aviendha
0

#36 Nu minns jag inte ens vad det hette, och kvittot ligger sorterat i en pärm ;) Men det var någon internetbutik, bra pris hade de.

Liss
0

Hum okej.. Jag har bara köpt burk från hälsoapotek eller vad tusan de heter..

Cinta
0

jag använder clerasil och den är bra.. men den funkar bara om du använder den ofta, och inte bara ibland

lycka till  Glad

Birke
0

Jag har slutat med produkter helt enkelt. Började med att knugga ansiktet morgon och kväll emd varmt vatten, och sen smörjde jag inte med aloevera och jojobaolja. Detta har även räddat min rygg från finnar, extremt snabbt.

elli-kleo
0

Ha på ett tjockt lager med clearsil över natten så är det stor skillnad, oftast nästan borta för mej i alla fall :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Jojaton
0

#40 vad gör du med ryggen för att slippa finnarna?

Johanna - Instagram

Emelie89
0

Jag brukar ha ett medel som heter Stioxyl som finns på apoteket, egentligen mot acne men jag har det på små kvisslor. ;)

Sen kan jag stor rekomendera Formula 2.0.06 tror jag den heter. Finns på kicks! dem har hur mycket utbud som helst just för att man ska hitta rätt.

Jag har ett oljefritt ansiktsvatten som verkligen rengör på djupet, fick jätte fin hy efter bara en vecka.

Sen en ansiktskräm som också är oljefri och mattar ner hyn.

Kan också rekommendera deras ansiktsmask som heter Deep Down Detox Mudmask. Den är super och man ser resultat redan första gången på att den tar bort pormaskar. Dessa produkter räcker också länge och är inte dyra! :)

Dem är speciellt framtagna för ung problemhy :)

Emelie89
0

Formula 10.0.6 hette den ;)

Birke
0

#4 Har börjat att bara tvätta ryggen med vatten, skruba den med olja och socker/salt och smörja in med olja/aloevera/balsammetoden-godkända krämer. Precis samma som med ansiktet. Naturligt är bäst - hela jag är fin, hud som hår^^

Karmatarerskanise
0

Det viktiga är att man skaffar rätt produkter. Tvätt, ansiktsvatten och ansiktskräm. De ska då passa din hudtyp. Apoteket har en massa bra produkter, och man får hjälp om man frågar.

Köpte själv precis en exfolierande tvätt, verkar fungera bra och man blir så len i huden.

Men Det viktiga är att man använder dessa produkter varja dag, och alltid kommer ihåg att tvätta bort smink.

Basiron testade jag ett tag, men den torkar ut min hud alldeles för mycket. Dalacin har ja haft många år, en sån "duttare". Tar bort finnar, men även den är uttorkande.

Ibland får man prova sig fram, allt fungerar inte för alla. Men man bör hålla sig till sin hudtyp.

Rouccotan skulle jag aldrig våga äta. Finns folk som fått lever skador av dom.

Jojaton
0

#45 varje dag eller i samband med dusch?
Har verkligen komplex över min finnar/"utslag" på ryggen…

Johanna - Instagram

Birke
0

#47 Tvättade ryggen med vatten och en borste vid varje dusch och smörjde efteråt in med anten en bodylotion jag har (balsammetoden godkänd, täpper alltså inte till) eller aloevera+jojobaolja (blir en underbar kräm tillsammans).

Kändes direkt när jag slutade torka ut och återfukta istället att huden snabbt trappade ner på fettproduktionen. Nu smörjer jag vell in varannan dusch eller när jag känner mig torr. Min hud på ryggen har ändrat sig extremt mycket sen jag började med detta (2-3 veckor).

Men tänk på jag använder mig av balsammetoden, alltså helt vattenlösliga produkter. Vet inte om du kan få produkter på ryggen som du inte får bort, som sedan ligger och täpper till.

[h-malm]
0

Någon som provat Proactive? http://www.proactiv.se/ :9

Skolhataren
0

Formula 10.0.6 är verkligen en riktigt bra serie enligt mig! Har testat de flesta av deras produkter och alla har varit himla bra. Rekomenderar den verkligen :)

Jensa90
0

Maken har alltid haft lite svårt me finnar, o då klämmer jag dom o har på vanlig Zinksalva för bebisar, funkar jätte bra, speciellt på mig då jag kan få bort en finne på en dag. =)
 när jag va yngre brukade jag smörja ett tunt lager i hela ansiktet innan jag gick o la mig, o har aldrig direkt haft något finnproblem, men det kan ha me mina gener också. ;)

Resistance is futile. 

Karmatarerskanise
0

#51 Urk! Jag skulle aldrig kunna klämma ngn annans finnar Cool

Fiona
0

#50 Vad kostar deras produkter?=)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Jensa90
0

#52  hellre klämma dom o få bort dom än att se han i dom. XD

Resistance is futile. 

Emelie89
0

#53  Formula 10.0.6 kostar runt 90kr och dem räcker länge! :)

DenLillaTofflan
0

Någon som vet hur man får bort kvisslor?

DenLillaTofflan
0

Ojdå märkte inte att tråden var gammal Oskyldig

Men jag väcker den till liv igen! Det finns väll fortfarande folk som har problem med finnar eller?

[morat]
0

Jag har använt Basiron 5% i 8 veckor nu. Det funkar sådär för mig, men det är absolut bättre än innan! När min tub börjar ta slut ska jag testa Basiron 10% och om inte det funkar så vet jag inte vad jag ska göra…. måste täcka mina finnar med typ concealer och foundation om jag inte ska se ut som en prickekorv ;)

Basiron är ganska starkt. Jag gick till apoteket med en vän där vi frågade hur man ska ta hand om huden och finnarna. Blev rekomenderad att på kvällen använda Basiron/annat mot själva finnen och på morgonen använda en fuktkräm. Så gå till apoteket och be om hjälp så får du specifika råd för just DIG! :)

yoanna
0

har använt http://www.kicks.se/formula-1006/hudvard/ansikte/punktbehandlare-c1587/rescue-me-acne-blemish-treatment--p5264 och den funkar jättebra, har själv letat efter en produkt som kan verka snabbt. och den här gör verkligen det :)

[Älskamig]
0

Jag rekommenderar clearasil… :P Rätt billigt och går att hitta i de flesta matvarubutikerna. Men det är det enda som har funkat för mig. :]