Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: tjejsnack
Läst 2491 ggr
[Älskamig]
0

Vaxa armhålor.

Aj aj aj!
Idag köpte jag en supersöt pyamas för 99 kr på HM, men sen stack jag in till Cubus och tänkte köpa vax, så gjorde det. Det var Veet's vax för mindre och lite mer känsligare områden, så litade verkligen på att det skulle gå bra.. 
Ehm.. Nå väl.. Nu kan jag väl bara säga AJ! Att vaxa gjorde inte så ont, men efteråt… Usch.. Svider, bränns och sticks. Smörjde på lite NIVEA Creme och det lindrar ju lite, men.. Ja..

Fiona
1

Kan vara så att du är allergisk mot vaxet, testa att smörja med aloevero.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JMax
0

Aj, aj…Vaxa armhålorna skulle jag aldrig våga prova…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Älskamig]
0

#2: Nej, gör inte det.. Gör både ont under vaxningen och efter.

Fridaaaa
0

Jag rakar armhålorna :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arinya
0

Gumman, armhålorna är nog vårat känsligaste ställe skulle jag säga^^ Jag är fortfarande skakis på att raka mothårs under armhålorna ^^!

Och skulle aldrig vaxa där :P

[Älskamig]
0

Var liksom enda sättet Obestämd Mina armhålor verkar inte klara av att man rakar dem och att gå runt med en djungel under armhålorna, det orkar inte jag! Blir bara mer svettig då, även om det - enligt naturen- ska ventilera bort svett o sånt. :P 

Nu, när det inte gör ont, är jag rätt nöjd med resultatet, trots att jag inte fick med allt hår.. :/

SZ90
1

Varför vaxa? Epilera armhålorna, går snabbast, lättast och mindre ont. Kittlas lite skönt haha. Nämen, epilera armhålorna är nog det bästa alternativet. Vaxa där skulle jag aldrig våga.

Tvätta sen direkt med kallt vatten och smörj med aloe så det får lugna ner sig.

Fridaaaa
0

#7 Ajaj gör ont 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMax
0

#7 Men det måste ju göra ännu ondare?!? Hemsk maskin det där…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Karmatarerskanise
0

#7 Epilera är värre än att vaxa, flera gånger om enligt mig.

OneSound
1

Att armhålorna "inte klarar av" att bli rakade kan vara att du gör det för sällan och huden ej är van. Kan också bero på att man rakar för nära huden. Min pojkvän brukar få rakfinnar, han rakar sällan armhålorna. Jag får de ytterst sällan, rakar varje-varannan dag.

Sen kan de hjälpa om man duschar med varmare vatten så håren reser sig. Då är det lättare att raka bort håren utan att dra flera gånger fram och tillbaka och irritera.

Rakning är helt klart minst smärtsamt, enligt mig iaf :)

Aut viam inveniam aut faciam

[Eleya]
0

Jag har tagit det ett steg längre..jag Epilerar och har gjort det med framgång i snart 5år. Första epileringen var fruktansvärd..jag satt o skrek och tårarna rann, men jag gav mig inte. Behöver epilera med ungf. 2 veckors mellanrum och jag kan räkna på händerna hur många inåtväxande hårstrån jag haft.

Min hy gillade inte rakning varannan dag.