Converse-storlek
Vilken storlek ska man välja som conversestorlek om man har storlek 39? Jag hade tänkt beställa ett par converse från en hemsida, och då ska man välja converse storlek, men jag vet inte vad den är. På mina skor jag har nu står det 6, och på lappen innuti skon står det europeisk(?) storlek 39. Men på hemsidan blird det storlek 8 om man väljer 39. Så jag blir lite förvirrad, vad ska man välja? (om man väljer conversestorlek 6 blir det storlek 37)
Hjälp tack. 
Jag undrar samma sak fast jag undrar vad storlek 38 är? :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Kan inte riktigt svara på det men vet att jag har stl 5½ på mina, och jag har 38-39 i vanliga fall. Eftersom Converse är i amerikanska storlekar kanske du kan googla på amerikanska skostorlekar eller nåt i den stilen och se om du får upp en tabell med motsvarigheterna :)
#2 Aha, jamen då stämmer det då. :)
#3 Jo jag vet vart jag kan kolla hur det ska vara, det är bara det att det står olika; i mina skor en sak, och på internet en annan, så jag visste inte riktigt vilket jag skulle välja. :)
Vad betyder Quantity?
quantity = antal ;)
Aha, okej tack! Vad betyder "in stock"? ;)
Vill inte göra något fel när jag ska beställa, hehe. 
Antar att det betyder "i par"?
in stock = i lager:)
Jaha hahaha.
Och vad är lager ?
Men man kan välja.. Vänta, kan visa en bild…
Äh, det lev inget med att beställa, fick reda på att frakten kostar 88 dollar (600kr) Och skorna kostar 50 dollar. Så det blir ca. 1000kr….
Nej tack.
#15 Ja usch, å jag som tyckte dom var så snygga. 
Kolla på ebay. Där säljer de både nya och begagnade och vissa skickar med billigare frakt.
Aha, okej!
Jag har tänkt köpa via nätet skor till dottern som har 36 i skor men vad är det då för storlek?
Jag ska köpa höga converse hi(?) och läst att dessa kan vara små i storleken eller mer enligt våra storlekarna. Medans de låga som är något större är någon som vet om detta stämmer?
Tycker det är svårt detta med inte prova ut, men skillnad är det på pris jag har tänkt köpa via ebay från uk har redan köpt annat där och nöjd men då var det till mig :)
Jag har strl 4 1/2 på mina höga och jag har vanligtvis 36-37
På låga har jag strl 4.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
20 tackar 👍
#21 så jag tror att 4 blir bra till henne :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Varför köper ni inte bara i vanlig butik? Då kan man ju prova och ingen frakt kostar 699!
Tänk på att det tillkommer tullkostad (väl?). Enligt EU-reglerna ska man betala tull för import utanför EU. Så köper du från USA kan det bli väldigt dyrt.
23 Dom skobutiker vi har vart i har "vanliga" converse o det är inte såna som hon vill ha, dessutom har vi hittat betydligt billigare nya och med frakten vart det 540kr.
24, Bra varning :)