Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 730 ggr
Essentials
0

Tips på mascara?

Är på jakt efter en ny mascara, och tänkte därför kolla om ni har något tips på någon som kan passa mig :)

Jag har naturligt långa men spikraka fransar, som pekar rakt ner. Får använda mig av ögonfransböjare för att få till en fin böj. Kan därav inte använda mig av en mascara som är allt för tung eller för blöt. 

Använder mig för tillfället av Maybeline Volum Express, som fungerar bra på mina ögonfransar. Det enda negativa som jag vill undvika är att den innehåller silikoner och andra uttorkande ämnen som gör att mina fransar inte längre är på topp.

Söker en mascara som inte är vattenfast, och inte innehåller en massa silikoner. Ska vara snäll mot fransarna, och gärna vårdande. Ska helst inte vara allt för dyr heller.

Tar tacksamt emot mascara-tips :)

aannnaalleehh
0

apoteket har ju en del smink och eftersom apotekets produkter är bra och vänliga mot huden kan du ju se om det finns något där… 😃

ViaStella
0

Jag har använt IsaDora - wigwham ett år och tycker den funkar jätte bra, mina ögonfransar är korta men täta och rätt oböjda med så det jag tycker bäst om den är ordentligt svart och gör att fransarna ser betydligt mycket längre ut och mina i alla fall böjer sig + att jag har gråtit sjuk mycket med den på utan att den blivit runnit och det synts. ;) Hoppas det var till någon hjälp! :)

ViaStella
0

Det är också rätt billig, finns på Åhléns. :)