Röd näsa, hjälp !
Min näsa är röd hela tiden, och näsan alltid en eller två finnar på. Har ni några tips hur man kan få bort rodnaden? Känns så jobbigt att hela tiden behöva spackla över med massa concealer.. Mim näsa blir alltid oljig också, liksom glansig under dagen. Sjukt tacksam för svar då jag verkligen vill få bort det här!
Jag andvänder hudkräm vardagligen också.
Jag fick bort min oljiga hy genom att tvätta ansiktet med olja. 😃
#2 vad för olja? :p
Jag började med ricin- och olivolja. Sen bara olivolja. Just nu använder jag sesamolja. :)
Jaha okej, tvättar du av sminket med det eller efteråt? Berätta :D
Jag har också problem med rodnad i vissa delar av ansiktet. Har testat det mesta, men det hjälper inte så mycket. Men nu när det är sommar, så varför inte sola så att du blir brunare? För mig syns det MYCKET mindre då :D
#5 Jag använder det både som daglig ansiktstvätt och när jag tar bort smink. Till vardas brukar jag använda det på kvällen. Tvättar först ansiktet med varmt vatten för att öppna upp porerna. Sedan maserar jag in ansiktet med olja och sedan sköljer jag av överflödet.
När jag sminkar mig brukar jag ta på olja innan jag använder vatten. Tycker det löser upp sminket bättre. Sedan sköljer jag av. Kan behövas två omgåner med olja beroende på vilken kvalite det är på sminket.
Apropå din röda näsa. Klämmer du mycket på den eller är den röd ändå?
Okej :)! Nej, bara ibland när det behövs. Men det är röd hela tiden och har liksom ärr av finnar som inte går bort
Jag har hört att man kan få bort rodnad med grönt te. Har inte provat det själv dock.