Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 2244 ggr
Clementinbarn
0

Vilka färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har börjat funderar över vilka färger jag faktiskt passar i eller inte passar i. 🤔 

Jag kan inte alls lista ut vad som passar mig bäst, så om det är någon som är bra på sånt här så hjälp!

Jag har blå ögon, naturligt så har jag typ cendre hår (inte naturligt på bilden), har blek hud med lite rosa ton skulle jag nog säga, liiite små fräknar på näsan efter en dag i solen och jag blir väldigt lätt bränd i solen.

Är det någon som har något tips?
Vet att man kan ta reda på detta själv via massa hemsidor om man är varm, kall, vinter, vår, sommar eller höst osv men jag kan verkligen inte bestämma mig för vilket "fack" jag tillhör.

Vore tacksam för lite hjälp 😃

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[Tilde]
2

Du ser ut att passa i varma färger, om man utgår från bilden :)

Potatisen
0

Du är en sommar och passar då i kalla, mjuka färger.

[Tilde]
1

#2 Tycker du kalla? Jag tycker det skär sig mot hennes hud. 😛

Clementinbarn
0

Det är inte helt lätt detta :o Jag har väl aldrig känt mig helt hemma i typ pasteller, eller typ rosa allmänt. Men jag vet inte om det stämmer.

[Tilde]
1

#4 Jag tänkte också på exempelvis rosa eller ljusblå när jag tänkte kalla färger. Du passar bättre i rött och brunt, osv. tycker jag. :)

"Ett bra sätt att kolla om du är varm eller kall är att ta ett tyg i orange och ett tyg i starkt rosa och hålla dessa framför ansiktet.

Om du ser bäst ut i rosa så är du kall och om du ser bäst ut i orange så är du varm. Ser du lika bra ut i båda så är du förmodligen neutral."

Clementinbarn
0

#5 Det har jag också läst innan men jag blir verkligen inte klokare!
Det som finns i min garderob är mest vitt, svart och blått, har några mörkgröna tröjor och några andra färgklickar. 😛

Men det kan väl kanske stämma bra det du säger! 

Så du tror att typ dessa färger passar mig då? :) 
http://styleandthecity.se/images/2011/varma_faerger_138215449.jpg

#2 Tänker du på dessa färger då? http://blogg.improveme.se/matildasvensson/files/2012/11/Kalla-f%C3%A4rger.jpg

[Tilde]
0

#6 Det kan ju också vara så att du är neutral och passar i båda? :) Men det är ju svårt att veta om du inte har något rosa eller isblått, hah. 😉

Clementinbarn
0

#7 Jag har en rosa tröja och det närmsta jag kommer isblått är nog min blå/silvriga tröja. 🙂

Clementinbarn
0

Vet inte om bilderna säger så mycket men kanske 🙂

[Tilde]
0

Hmm… jag tycker du fortfarande passar bättre i varma färger. Men det är väl lite upp till dig också, kan vara svårt att avgöra från bilder. 😛

Clementinbarn
0

#10 Jo jag tycker nog varma färger också. 🙂
Kan trivas i blått eftersom att jag har en del blåa tröjor i garderoben och även lila, men när det kommer till blått och lila så trivs jag bäst i lite mörkare nyanser. 
Ljusrosa och ljusblått är nog det jag trivs minst i tror jag 🤔😃

Men det är trevligt att höra någon annans åsikt också så att man vet att man inte har helt fel! 😛

Charlott_
0

#2 En sommar är varm.. Jag är en Vår och det är också varma färger.. :)

Clementinbarn
0

#12 Jag tänkte väl att personen hade skrivit lite fel där! 😃

spacesheep
0

Jag tror varma färger, och starka färger! Jag har lite liknande färger i hy/ögon/hår som du och jag passar faktiskt absolut bäst i varm turkos. En färg jag aldrig trodde jag skulle klä mig i, men när jag hittade ett linne i rätt färg så gick det inte att förneka 😃

http://blogg.halens.se/upLoads/2012/01/turkos.jpg

http://webbshop.garntua.se/images/custom/Product/1166.jpg

Ett mellanting mellan första färgen och klänningen till vänster på den andra bilden!

Clementinbarn
0

#14 Trodde att om man va sommar så skulle man inte passa i någon blå färg alls, men de va ju trevligt att höra för jag gillar blått! Men de är kanske inte så ofta man prickar in att hitta klädesplagg i just den blåa färgen eller? :o :)

spacesheep
0

#15 Rätt blå funkar faktiskt! Testa dig fram vetja, sedan jag hittade "rätt" färg så har jag faktiskt hittat en hel del plagg i samma nyans, när jag vet vad jag letar efter :)

Clementinbarn
0

#16 Spännande :) Jag får försöka komma iväg och inspektera runt i affärerna efter den rätta blå :)