Annons:
Etikettallmänt
Läst 667 ggr
strobii
2019-12-07 17:36

strumpbyxor

vad brukar ni köpa för storlek på strumpbyxor? 
när det gäller mönstrade nylonstrumpbyxor för mig brukar jag gå upp några storlekar (är ca 167  cm och vanligtvis en Small) då jag avskyr när strumpbyxorna blir för korta i grenen ni vet? 

finns det nån mer som gör likadant? och då kan säga vilken storlek ni brukar välja när det kommer till stickade/ribbstickade strumpbyxor? jag ska nämligen beställa men har svårt att veta vad jag bör välja.. ifall dom kanske blir för stora istället om man köper en någon storlek "för stor" så att säga haha :)

Annons:
Caeli
2019-12-07 18:56
#1

Brukar tänka precis som du när det gäller strumpbyxor. De ska vara stora och rymliga, absolut inte för små så att de hänger i grenen… Köper oftast en eller två storlekar större än vad jag egentligen behöver men det kan ju skilja mellan olika fabrikat.

Jojaton
2019-12-09 22:24
#2

Använder sällan strumpbyxor längre, och minns inte när jag senast köpte ett par (och alltså inte vilken storlek) men när jag använder det brukar jag ha ett par åtsittande trosor över för att de ska sitta på plats - har då aldrig haft problem med att de hänger i grenen :)

Johanna - Instagram

Åsa S
2019-12-29 09:30
#3

Tar ofta nån storlek större. De jag får via jobbet är kul jag får 3 par stödstrumpbyxor per år jag vill inte att de ska sitta för hårt runt magen så jag tog large sitter bra över magen även om jag kan dra dem ända upp över bysten och benen är otroligt långa, vi skrattade när de kom och undrade över om det finns kvinnor med så extremt långa ben.

Upp till toppen
Annons: