Annons:
Etikettkläder
Läst 555 ggr
Lona
2019-10-01 18:44

Klädsel på steakhouse?

Vi i stallet ska på tjejmiddag på Blackstone, ett steakhouse i Göteborg. Hur ska man vara klädd?? 🤔
Jag är vanligtvis en typisk jeanstant som inte är så värst uppiffad i vardagen, i synnerhet inte i stallet. Dock tycker jag att det är jättepinsamt att vara fel klädd i en mer "offentlig miljö", både inför den egna gruppen och andra gäster.
De är annars inga snorkiga typer men brukar ligga några snäpp över mig när det gäller klädsel, mode och att rent allmänt fixa till sig.
Så - vad bör jag ha på mig?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
strobii
2019-10-01 18:57
#1

allra bäst tycker jag det blir när man är bekväm i det man har på sig :) om du är en "jeanstant" och trivs med det så tycker jag absolut att du kan ta på dig ett par jeans, men kanske en lite roligare/finare topp av något slag? kanske något extra smycke om du trivs med det? eller ett par finare skor? 
jag har också varit på blackstone och det är ju inte en superfin restaurang på det sättet, så jag tror att det skulle väldigt mycket till för att nån skulle kunna vara felklädd haha :) det skulle möjligtvis vara om nån kom dit i mjukisbyxor och fleecetröja kanske ;)

Upp till toppen
Annons: