Annons:
Etikettallmänt
Läst 1172 ggr
Girl123
8/31/19, 6:24 PM

Örhängen

hur snabbt växer hål i öronen igen? har haft hålen i ca 2 månader men jag har fotbollsmatch och måste ta ut dem så jag undrar om dem hinner växa igen på 3-4 h

Annons:
Vixxen
8/31/19, 9:10 PM
#1

Så fort går det inte! Spela matchen och sätt sen tillbaka dem.

[TheSquirrel]
8/31/19, 9:30 PM
#2

Om de är nytagna är det inte speciellt bra att ta ur och sätta i dem. Det finns risk att du retar upp hålen och får en infektion. De kommer inte läka ihop på ett par timmar men de kan stänga sig såpass mycket att det blir svårt att få i smycket. Kan du inte bara sätta tejp över dem under matchen? Det var i alla fall ok när jag spelade fotboll.

Vixxen
9/1/19, 12:20 AM
#3

#2 Men hålen är inte nytagna enligt TS. Det var 2 månader sen de gjordes så det är inga problem att plocka ut dem en stund.

[TheSquirrel]
9/5/19, 10:57 AM
#4

#3 Två månader räknas som nytagna. Såren har visserligen läkt men det tar längre tid än så för huden att läka fullt ut. Det bästa är om man kan undvika att ta ur örhängena i åtminstone ett par månader till.

Girl123
9/6/19, 11:49 PM
#5

efter matchen hade ena växt igen så fick trycka igenom huden och det var inte kul, har match imorgon igen och vet inte vad jag ska göra, ny regel att man inte får tejpa över dem heller

Girl123
9/6/19, 11:51 PM
#6

#2 kom en ny regel i år om att man inte får tejpa över heller, men tack ändå

Annons:
Carrosh
9/13/19, 11:34 AM
#7

Låter som en märklig regel.. varför får ni inte tejpa?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Girl123
9/19/19, 11:16 PM
#8

Inte säker men antagligen för att det finns risk att man ”fastnar” eller liknande, alla smycken utom ringar måste iallafall tas av

strobii
10/1/19, 6:04 PM
#9

känns inte som att det var en så bra idé att ta hålen från första början då? läkningen försämras ju avsevärt när man inte låter kroppen läka hålen ifred.

Maria
10/1/19, 6:07 PM
#10

Jag två hål i ena örat och använder bara ett hål.Jag har inte använt det sedan jag var ung och är 57 år nu. Testade alldeles nyss och det funkade bra med mitt örhänge i det gamla hålet.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: