Annons:
Etikettallmänt
Läst 1071 ggr
Anonymos
8/21/19, 11:23 AM

Hur känna sig fräsch?

Jag känner mig aldrig fräsch oavsett hur mycket jag tvättar sminkborstarna, byter smink, rakar mig, tvättar mig, fixar håret. 

Hur gör ni för att känna er fräscha?

/Anonymos

Annons:
Mooniq
8/21/19, 11:39 AM
#1

Kanske är jag oändligt mycket äldre än dig. 

Jag duschar på morgonen, tar på mig rena kläder.

Jag sminkar mig inte mer än lite mascara o läppglans. Ansiktet smörjer jag med mandelolja - inget annat. Jag har problemhår och kan inte använda hårprodukter så det låter jag vara osagt. Jag använder doftfri deodorant. 

Jag använder parfymfritt när det kommer till tvål, schampo, tvättmedel och jag använder ättika som sköljmedel för att skona tygerna. Doftar inte ättika när det torkat. 

Sen duttar jag på mig en liten dutt parfym

Jag känner mig fräsch hela dagen. 

Jag upplever ibland att många i dagens samhälle har total parfym/doftnoja - allt ska dofta - smink, hud/hårvårdsprodukter, tvättmedel, sköljmedel, städprodukter etc etc etc.. risken att drabbas av allergier ökar, då många doftämnen är kemiskt framställda.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

thistletoe
8/21/19, 1:17 PM
#2

Jag duschar, använder deodorant och borstar tänderna, då känner jag mig fräsch. Har snaggat hår så finns inte mycket att göra där. Kläderna låter jag torka/vädras ute om vädret tillåter det, de luktar så härligt när de hängt ute! Sen är jag inne på samma spår som #1, jag undviker parfymerade produkter och har en deodorant som luktar rätt diskret. Jag är själv känslig för dofter dessutom och vill inte orsaka någon annan problem i onödan.

Upp till toppen
Annons: