Annons:
Etikettsmink
Läst 865 ggr
Nea00
8/16/19, 11:07 PM

Kakigt smink!

Hej! Jo det är så att jag ibland använder smink, om jag orkar sminka mig. Då får jag alltid en känsla av att det blir sååå kakigt! Vet inte om jag inbillar mig. När jag står i badrummet där det är mycket ljust eftersom att solen alltid lyser igenom fönstret vid lunchtid så ser det ju inte bra ut alls (pga att det det ser kakigt ut). Har testat olika produkter men tycker fortfarande att det ser kakigt och smulig ut. När jag kollar på andra som har samma produkter så ser det inte alls ut så. Är jag för petig på mig själv kanske? Kan man sminka sig på något sätt så att det blir mindre ”kakigt”. Uppskattar svar

Annons:
Jojaton
8/17/19, 10:54 PM
#1

Vad har du för rutin innan du sminkar dig och hur ser din hudvårdsrutin ut till vardags? Har man inte en bra grund från början kvittar det vilket smink man lägger ovanpå. 

Tänk också på att man själv ofta granskar sitt ansikte väääldigt nära spegeln - det är få människor som tittar så nära och länge på ditt ansikte att det syns på samma sätt.

Johanna - Instagram

Nea00
8/21/19, 8:01 AM
#2

#1, jag är inte alls bra på att se om ansiktet är torrt osv. Smörjer aldrig in mig med olika krämer heller. Har dock hänt någon gång att jag snabbt smort in ansiktet med en kräm från Cien heh. När jag lägger på sminket så ser det även ut som att man ser att huden flagnat på vissa ställen. Har du något tips på vad som ska göras?

Jojaton
8/21/19, 7:14 PM
#3

#2 Det låter ju som att du är iaf yttorr. Jag hade tipsat om att gå till en skönhetsbutik (typ Kicks eller Åhlens) och bett om hjälp med att få en hudvårdsrutin. En rengöring, fuktkräm och någon typ av exfoliering kan nog va en bra början. Då kan du även fråga dom om hjälp ang makeupen (lättare att ge bra svar när man ser personens hy) men tippar på att mycket kommer lösas av att ge huden tillräckligt med fukt 😊

Johanna - Instagram

Kaninsvans
8/31/19, 10:59 PM
#4

Att gå till t.ex Kicks eller Åhléns är i grunden en bra idé men det kan lätt bli väldigt dyrt och risken finns att de vill sälja massor av olika produkter till dig som du sedan knappt kommer veta vad de kommer användas till. Mitt tips är att gå dit, precis som #3 säger, men mer be om tips, hur är hyn egentligen, vad för produkter skulle funka bra osv. Sedan gör du lite egen googling och försöker hitta något prisvärt som ändå är bra. När du berättade låter det som att du knappt gör någonting med din hy, så även små förändringar borde hjälpa något. Du kanske inte behöver en jättelyxig burk med ansiktskräm för 589:-, ansiktstvätt för 349:-, toner för 299:-, serum, ögonkräm, oljor osv osv, en tub ansiktskräm för 60:-, och kanske en peeling och en olja av något slag ger säkert strålande resultat för dig. Jag gillar ACO av olika anledningar, de har en serie för torr och känslig hy som funkar mycket bra för mig så kan vara något du vill kika på. Nivea har ju också några produkter. Använd sådant du känner igen och hört bra om, och om det finns på apotek tycker iallafall jag att det känns ganska säkert att använda :)

Jojaton
9/1/19, 7:17 AM
#5

#4 Det är inga problem att gå dot och säga vad ens budget är/inte köpa alla produkter som visas 😊 som sagt - tror TS kommer långt med en fuktkräm, exfoliering och rengöring och det behöver verkligen inte bli dyrt.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: